Om man har mye grønt, så skal jeg love deg det er det…
- alle “buy the dip”…
“The Fed has two choices, either they cut back on QE to calm the rate spike, or they accept the consequences - the markets are showing signs that they dont believe Powell
s Dovishness about inflation. This will end in tears if they don`t take a step back”.
Sterke ord på CNBC (fritt gjengitt etter hukommelsen mens han ranta)
EDIT: Der bikka S&P 2%. Oh, give me moar. Moar!
Liker at det er stille / mentalitet i Bjørnetråden og S&P -2%
Sikkert fordi jeg er den eneste bjørnen som er igjen…
Jeg har en bear posisjon mot obx, kommer nok til å øke den også.
Jeg var på nippet til å øke i dag, men så at fallet i olja ikke påvirket OBXen nevneverdig, så shortet heller oljen direkte. OBX er en litt kompleks indeks å shorte; det er så variert hva vi finner av selskaper, alt fra laks til olje til aviser og matvarer. Hva shorter man liksom?
Tror jeg kommer til å begynne se etter short i US - spesielt Russel 2k smallcaps:
Gammel favoritt
Veddemålet er om FED kjøper opp hele statsobligasjonsmarkedet (og mer enn de allerede eier av boliglånsmarkedet) for å tvinge renta ned igjen. Vi får se !
Satt å lurte på det samme, men stod over av samme grunn. Er ikke helt trygg på å sitte med en posisjon så lenge, for det snur veldig fort om dagen.
Sitter selv med put-spreads på IWM og QQQ, eventuelt så har BKX gått noe voldsomt siden november. Spørsmålet er vel egt hvilken sektor som lider mest av dette
Det er ikke umulig, de jo sagt at de skal bruke alle nødvendige hjelpemiddel… Men de skaper jo bobler.
Ja, det snur fort. Men det føles jo tryggere å shorte fra ATH enn å shorte tidligere i år.
Den brøt nettopp opp av en lang konsolidering så kan fort bli en fakeout om vi dumper mer enn -1% ned i morgen, men igjen; jeg tror det vil avhenge av olja, og foreløpig holder den seg greit.
Oljen holder seg veldig godt
Bitcoin ned nesten 20% fra toppen. Tesla -8% bare i dag. Begynner å skjelve litt nå…
Oi, det er såpass Har ikke fulgt med på en liten stund.
VIX eller bear er vel det som gjelder nå
Kommer en redningspakke imorgen, tror den er inflasjonsdrivende, siden det gis penger direkte til mennesker. Mulig det er grunnen til at 10 og 30 åringen i USA stiger. Dvs at den mest sannsynlig vedtas imorgen, det tar litt tid før pengene når frem til folket.