Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Om man har mye grønt, så skal jeg love deg det er det…

  • alle “buy the dip”…

“The Fed has two choices, either they cut back on QE to calm the rate spike, or they accept the consequences - the markets are showing signs that they dont believe Powells Dovishness about inflation. This will end in tears if they don`t take a step back”.

Sterke ord på CNBC (fritt gjengitt etter hukommelsen mens han ranta) :raised_hands:

EDIT: Der bikka S&P 2%. Oh, give me moar. Moar! :see_no_evil:

3 Likes

Liker at det er stille / :man_shrugging: mentalitet i Bjørnetråden og S&P -2%

2 Likes

Sikkert fordi jeg er den eneste bjørnen som er igjen… :joy:

1 Like

Jeg har en bear posisjon mot obx, kommer nok til å øke den også.

1 Like

Har de fyrt i gang denne nå?

image

Det er fortsatt alt for lite bjørner her inne!

Jeg var på nippet til å øke i dag, men så at fallet i olja ikke påvirket OBXen nevneverdig, så shortet heller oljen direkte. OBX er en litt kompleks indeks å shorte; det er så variert hva vi finner av selskaper, alt fra laks til olje til aviser og matvarer. Hva shorter man liksom?

Tror jeg kommer til å begynne se etter short i US - spesielt Russel 2k smallcaps:

2 Likes

Gammel favoritt :slight_smile:

image

Veddemålet er om FED kjøper opp hele statsobligasjonsmarkedet (og mer enn de allerede eier av boliglånsmarkedet) for å tvinge renta ned igjen. Vi får se !

2 Likes

Satt å lurte på det samme, men stod over av samme grunn. Er ikke helt trygg på å sitte med en posisjon så lenge, for det snur veldig fort om dagen.

Sitter selv med put-spreads på IWM og QQQ, eventuelt så har BKX gått noe voldsomt siden november. Spørsmålet er vel egt hvilken sektor som lider mest av dette

1 Like

Det er ikke umulig, de jo sagt at de skal bruke alle nødvendige hjelpemiddel… Men de skaper jo bobler.

Ja, det snur fort. Men det føles jo tryggere å shorte fra ATH enn å shorte tidligere i år.
Den brøt nettopp opp av en lang konsolidering så kan fort bli en fakeout om vi dumper mer enn -1% ned i morgen, men igjen; jeg tror det vil avhenge av olja, og foreløpig holder den seg greit.

Oljen holder seg veldig godt :slight_smile:

Uff da

Bitcoin ned nesten 20% fra toppen. Tesla -8% bare i dag. Begynner å skjelve litt nå… :slight_smile:

2 Likes

Oi, det er såpass :slight_smile: Har ikke fulgt med på en liten stund.

Ikke så mye å klamer seg til nå, bitcoin/krypto er nesten det eneste som holder seg.




2 Likes

VIX eller bear er vel det som gjelder nå

1 Like

Kommer en redningspakke imorgen, tror den er inflasjonsdrivende, siden det gis penger direkte til mennesker. Mulig det er grunnen til at 10 og 30 åringen i USA stiger. Dvs at den mest sannsynlig vedtas imorgen, det tar litt tid før pengene når frem til folket.

2 Likes