Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

VG nå :thinking: Kanskje nærmer oss en pullback?

Jeg closet shorten med ca 2% gevinst (før fees). Synes det var et elendig papir å trade i, altfor stor spread, spreaden spiste opp mye av profitten. Tenker heller en inverse ETF er veien å gå for å holde over tid. Ser litt på indeks ETFer over dammen men herre… så syke avgifter på dem. Skulle kjøpe en for 100k og bare kurtasjen og valutagebyr kom opp i 700 kr?! Skjerpings Nordnet.

Ikke rart alt bare går opp @holmes - vi bjørner har jo ikke sjangs å shorte på en god måte :disappointed_relieved:

(Og @torsteinius, plis ikke begynn med IG og CDF preik… :sweat_smile:)

2 Likes

Har du closet indeks short også?

Prøvde meg med en liten xact bear her (omx) for å sikre opp porteføljen litt :wink:

Kan ikke close index short når vi er på ATH.
Kommer nok heller til å øke når vi snur på typ Daily / Weekly :kissing_heart:

Du har jo en hedge på størsteparten av porteføljen din (Natto) :slight_smile: Skal vel litt til at det opphever budet…

1 Like

Veksler du da selv med valutakonto eller lar du nordnet gjøre det for deg?

Regner med du har kontroll men tenkte jeg skulle nevne det, just in case

1 Like

Åh, takk - det var jeg ikke klar over. Her er kostnadsoverslaget jeg fikk på en av ETFene.

Et bear market nå hadde vært det beste som kunne skje meg

1 Like

Blir fort litt mer overkommelig med valutakonto ja. Eneste måten å opprette det på(som jeg har funnet) er å søke på valutakonto inne på nordnet…

Går ganske kjapt, hvis man klarer å finne det…

Etter at du har aktivert så finner du den under kontooversikten:
image

1 Like

US 10 åring stiger videre, og VIX stiger:

VIX
23,74 +2,40 (11,25 %)

1 Like

Endelig brudd på bearflagget i nasdaq100/QQQ btw:

4 Likes

Mulig jeg må snitte opp i morgen!

1 Like

Er lenge igjen av dagen enda :slight_smile:

Yupp, blitt standard med et rally mot close og utover natta…

10 åringen på 1,54 og VIX stiger videre:

VIX
26,74 +5,40 (25,30 %)

2 Likes

The 10-year Treasury yield jumps above 1.6% in a rapid move, unnerving investors

Slitsomt å være okse i disse dager :rofl:

Dere får nyte de 15 minuttene med fall så lenge det varer :star_struck:

2 Likes

Tror både okser og bjørner sliter i dette markedet, derfor man må trade - volatility er jo på topp! :raised_hands:

Solid Daily Candle - men sannsynligheten for at det holder seg slik? Coin flip.

Det sagt så snakket jeg om margin debt i sist Youtube video og dersom dette faller litt for fort, så vil rekordmange margin longs bli REKT! Det kan skape en dominoeffekt. Men foreløpig ingen panikk - selv om jeg seriøst ville tatt ned margin nå hvis jeg var bull.

3 Likes

"Analysts have cited the 1.50% level as a key threshold for the bond market that could portend trouble for U.S. equities."


Last week, former Treasury Secretary Larry Summers, who was on President Barack Obama’s short list to be Fed Chairman, recently said the U.S. central bank is facing “inflationary pressures of a kind we have not seen in a generation” and is making a mistake for promising to keep interest rates low.

“The Fed failed in the 1970s. And I think if the Fed wants not to fail, they are going to have to start recognizing the reality of those challenges and that is going to mean a significant change in their tone,” Summers said.

The consumer price index rose over 13% in 1979. It has been a cautionary tale for the central bank ever since. Fed Chairman Paul Volcker pushed interest rates almost up to 20% to bring inflation under control.

1 Like