Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Jepp. Personlig er jeg done med long potten i bear om Olja bryter opp her.

Denne strømkrisen og kuldesjokk i US kom på et ekstremt dårlig tidspunkt. US børsene fikk en liten dipp, vi merket det knapt. Lesson learned. Å være short indeks er ikke bare bare. Må være selektiv. Lett å tenke; US ned = OSEBX ned, men pga. vi er en energibørs så kan dette vare lenge på tross av krakk i US.

Ville gjerne sett en OBX liste med vektingen de ulike selskapene utgjør.
Det kan vel ikke være utelukkende basert på mcap? Noen som har info om det?

3 Likes

Si fra når du selger så kjøper jeg igjen :joy:

4 Likes

Nistirret på olja, ser veldig toppish ut så jeg tenker å prøve en inverse olje ETF…

1 Like
1 Like

Hver gang noen bruker ordet boble i overskriften stiger indeks 0,5%

2 Likes

Hold my bear :slight_smile:

1 Like

Oh noes, the bubbles.

Hva skal man gjøre nå liksom? Full krise, hvordan skal dette gå? Skal man dra i gang ny stimuluspakke i USA før den de diskuterer er vedtatt en gang?

Oh waitz:

Men $2 billioner (trillions) er neppe nok. De må nok pakke inn litt mer og få den opp til $3 billioner. I tillegg til stimuluspakken på $1.9 billioner de skal få gjennom neste måned, selvsagt.

Det er nesten så man skulle tro de snart var ferdig med lockdowns så mye stimulus man har …

5 Likes

Smi mens jernet er varmt :slight_smile:

1 Like

Update - noen får si fra til OBXen :slight_smile:

1 Like

Tjah, synes trenden ser klar ut jeg? Må ta øynene litt opp fra 15 min chartet :stuck_out_tongue:

5 Likes

Selvfølgelig - men man ser ikke på slike charts når man trader intradag med giring :roll_eyes:

3 Likes

Derfor du må ha en strategi som holder litt lenger enn intradag😃 Trodde du pleide å sitte Bear over langen i hvert fall?

Hvis man avslutter alle investeringene hver dag, så er det helt greit å stirre på 15min chartet :slight_smile:

1 Like

Trader jo lengre perspektiver, men akkurat denne traden er intradag foreløpig.
Kommer litt an på om vi kan bryte denne wedgen, da holder jeg den nok over natten.
Må bare sjekke hvordan rebalanseringen fungerer i dette papiret. Ikke brukt det før…

4 hr

1 Like

Ca 64 er midtlinjen i chartet jeg postet for i morgen btw. Jeg hadde ikke sittet bear over natta i noe som er i en sterk opptrend. :stuck_out_tongue:

1 Like

Min erfaring er at man må ha relativt liten spread for å trade intradag. Det har man ofte ikke når man kjører leverage (Mulig det er annerledes på andre platformer). Men enig i at man man kan se på 15 min chartet når man trader intradag, men man bør ha i bakhodet det større bildet også.

1 Like

Ja, regner også med noe støtte på $64 - det er også forrige low på daily, men ifht. EW som jeg har begynt å bruke er vi nå ferdig med bølge 3, og jeg forventer en reaksjon til nedsiden. Hvis den følger EW perfekt så skal den ned til 55-50 rangen, men spiller det etterhvert som chartet utvikler seg.
Flytter stop lossen etterhvert som vi kommer nedover :slight_smile:

I svarte som den har brutt opp

Ellers er det stort sett OSE som går på “speed”. Neste uke er det OPEC+ møte. Vil nok åpne kranene etterhvert, for å hindre shale til å få skikkelig forfeste igjen.

2 Likes