Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Ikke eksakt - endrer streker uker til uke etterhvert som chartet utvikles men den motstandslinjen der med trippel topp er fremdeles inntakt, og vi er fremdeles “ekstremt rangebound” :slight_smile:

1 Like

Forventingene kommer til å bli knust, renta stiger og krasjen er snart et faktum…

1 Like

Renta i banken min er uendret :face_with_raised_eyebrow:

Svar meg igjen om 6 måneder :wink:

US 10-åring over 1,41%.

1 Like

…og ES1 / S&P befinner seg i the mother of all kiler!

1 Like

Reduced appetite for face to face services? What? Tror jeg lite på. Folk har lyst til å dra på byen og restaurant, på cruise, hotell osv.

2 Likes

Fra E24:

Samtidig har amerikanske statsobligasjoner med ti års løpetid, ofte kalt «verdens viktigste rente», steget den siste tiden. Tirsdag var yielden oppe på 1,42 prosent, det høyeste nivået siden februar i fjor, ifølge CNBC.
Oppgang for rentepapirer betyr ofte nedgang for aksjer, da én del av økningen for førstnevnte kan forklares med at investorer velger tryggere havner hvis de mener at aksjemarkedet er overpriset.
Det er tilfellet nå, ifølge porteføljeforvalter Olav Chen i Storebrand.
– Markedet er overmodent for en korreksjon og det er sunt med en realitetsorientering for alle de luftig prisede vekst- og teknologiaksjene, sa Chen til E24 tirsdag.

1 Like

Forstår lite av oljerunnet opp etter API og EIA tall. Men det er vel en teknisk trade, opp mot motstand på 69usd.

Crude stocks +1.285M vs -5.190M est
Gasoline stocks +0.012M vs -3.062M est
Distillate stocks -4.969M vs -3.746M est
Cushing stocks +2.807M

1 Like

Denne bull bevegelsen er jo snart lengre enn norskekysten jo :see_no_evil:

Spørsmålet er hvor langt unna Nordkapp vi befinner oss

2 Likes

Tja, jeg har flere ganger fått mat gjennom godtlevert.no og tenkt: Kommer det en app med fornuftige priser der du bare kan bestille mat og få det levert på døra for en liten penge så hadde jeg hoppet på umiddelbart. Og jeg er ganske sosial av meg. :smiley:

Det er jo en tjeneste som krever mer arbeid enn det man har i dag. Mao øker det omsetning. Er jo greit med takeaway, men er jo noe litt annet å spise ute.

Det sier seg selv at det ikke krakker før folk ikke kan dra på sommerferie pga corona, og alle tar til gatene for å riot’e. 6 juni.

2 Likes

Denne er fin lesning fra en oppegående hedgefondsforvalter hvis man lurer på hvor langt unna vi er Nordkapp.

Vil anslå at vi cirka er ved Mørekysten et sted nå :blush:

4 Likes
1 Like

– Når oppgangstiden kommer, øker prisen på kobber mens det er nedgang i gullprisen. Det bruker å være en god ledende indikator for renten, sier kredittanalysesjef Pål Ringholm i Sparebank 1 Markets.

1 Like
1 Like

Du vet markedet er litt rart når jeg i mine beste 30-år må inn og lese her for å skjønne greia:

Man blir fort utdatert med dette kjøret gående. :smiley:

3 Likes

Det er ikke vanskelig å identifisere en boble, det vanskelige er å vite når den sprekker.

5 Likes

We are all at a wonderful ball where the champagne sparkles in every glass and soft laughter falls upon the summer air.
We know, by the rules, that at some moment, the Black Horseman will come shattering through the great terrace doors, wreaking vengeance and scattering the survivors.
Those who leave early are saved, but the ball is so splendid no one wants to leave while there is still time, so that everyone keeps asking “What time is it? What time is it?”
But none of the clocks have any hands.

8 Likes