Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

59825762

Neppe statistisk signifikant med så få presidentvalg tatt med, MEN om man tror Trump blir gjenvalgt så kan man jo ta et bet på s&p long med mer enn 3% ila de første dagene etter resultatet. Men, man vet jo ikke når vi får resultatet i år. Personlig tror jeg vi kan få et vannvittig rally hvis Trump vinner og kanskje årtiets hvis dette blir kombinert med noen gode Covid-nyheter relativt raskt.

2 Likes

Han vinner ikke, så bare slapp av. :slight_smile:

SP500 er det dyreste humorshowet jeg noensinne har betalt for

3 Likes

Ser dårlig ut for bjørnene.

Har det noengang sett bra ut? :sweat_smile:

1 Like

Ser litt bra ut nå da :smiley:

1 Like

Joda, jeg er bear jeg - bare tror at det ikke betyr så mye hvem som vinner, så lenge de klarer å velge en. Det er usikkerhet som er vårt fremste våpen. Drar resultatet ut i tid samtidig som krisepakken blir utsatt så går det ned.

3 Likes

Jeg både tror og håper og har satt greit med penger på Trump. Ser ikke store forskjellene fra 2016. Han har jo stort sett gjort det han sa han skulle gjøre så jeg tror jo ikke at det finnes mange som stemte Trump i ‘16 som ikke gjør det i år også. Er nå det jeg tror og har satt my money where my mouth is. Men driter jo til slutt hvem som vinner, synes bare det har vært deilig med en skikkelig mannsjåvinist uten en eneste myk verdi i fire år som har kommet seg dit han er med albuer og teft, og som jeg respekterer. Har gründet tre selskaper selv og vet at selv om du arver 10 mill så klarer du ikke gjøre det stort innen flere sektorer som hotell, eiendom, tv, reality, uten at du har det i deg å få til ting. Skulle gjerne sett J Fredriksen som statsminister av samme grunner.

Men, i natt er det valgvake masse masse vin og ingen avtaler i morgen. Blir faen meg underholdning og masse muligheter i markedet fremover uansett hvem som vinner :call_me_hand::call_me_hand::call_me_hand:

1 Like

Kanskje dumt spørsmål, men har egentlig Trump fått til noe bra som business-mann? Etter hva jeg har forstått har stort sett tapt på alt…

3 Likes

Tror potensialet for bear ikke knytter seg så mye til hvem som vinner som til graden av uro som følger av det. Scenarier, fra mest til minst bearish:

  1. Trump vinner overraskende. Folk vil ikke akseptere det. Det blir opptøyer i gatene, ødeleggelser og langvarig uro.
  2. Biden vinner, men Trump nekter å godta resultatet, erklærer kanskje selv seier og beskylder demokratene for juks. Trump egger til vold og opprør blant sine tilhengere og igjen får man langvarige opptøyer, uro og ødeleggelser.
  3. Biden vinner, og Trump godtar motvillig nederlaget. Republikanerne sørger imidlertid for å sabotere så mye som mulig i perioden fram mot jul mens de ennå har flertall, inkludert økonomien, i et forsøk på å svekke demokratene og styrke sin posisjon i opposisjon.
  4. Biden vinner, republikanerne godtar nederlaget og sitter stille i båten fram til maktovertagelsen på nyåret.

Nummer 4 anser jeg som veldig usannsynlig. Jeg er bear.

1 Like

Trump var i det minste rik før han ble politiker.

Jeg er mye mer skeptisk til folk som først ble politikere, og så ble rike…

3 Likes

Han har ikke fått til noe, men rota bort store summer. Sannsynligvis har han holdt seg flytende gjennom skattejuks og hvitvasking av penger for den russiske mafiaen.

Tror knapt du kan finne en mer mislykka forretningsmann enn Trump.

2 Likes

Pga han arvet penger? Jeg er skeptisk til folk som lyver, uavhengig om de er rike eller ikke.

2 Likes

Et annet eksempel på en politiker som forsåvidt arvet penger og er kjent for å lyve, er jo Støre…

1 Like

Det er kanskje sant, men det høres ikke ut som du liker Støre, men du forsvarer Trump?:stuck_out_tongue:

Forskjellen på Trumps løgner, er at de fleste av de kan bortforklares som overdrivelser. Støres løgner ble avslørt som rent falskspill, svart arbeid, og lefling med terrororganisasjoner.

Biden er etter min mening en gjennomført kjeltring med begynnende demens som har både nyhetsmedia, sosiale medier og nøkkelpersonell i føderale stillinger på sin side. Med andre ord blir avsløringer av hans løgner sensurert bort fra sosiale medier, og hysjet ned i nyhetsmedier… Hadde Trump gjort de samme tingene, så hadde han vært i kasjotten.

2 Likes

Jeg skal respektere hva du mener, men vi har nok et totalt forskjellig syn på det meste. Han jukser med skatten, oppfordrer til å betvile alt av fakta, går fra å mene at corona er ikke er noe problem i det hele tatt til å plutselig påstå at han har tatt det seriøst hele tiden og ingen kunne gjort en bedre jobb enn han. Han sier jo ting på en daglig basis som er direkte løgn og hvor man har bevis for at han lyver. Men alt dette er “overdrivelser”? Jeg vet ikke hva som stemmer, men kunne godt tenkt meg å se hvor stor andel av konspirasjonsteoretikere som stemmer Trump, for den tror jeg er gedigen.

Valget i USA står til sist mellom to drittsekker. Jeg misliker Biden mest. I tillegg har Trump styrt USA i fire år allerede, uten at det har gått i nærheten så ille som mediene mente det ville… USA, og ikke minst verden, under Obama, var på vei rett i avgrunnen. USA var en supermakt når Obama begynte. Når han gikk av var USAs innflytelse over verden sterkt redusert.

2 Likes

slutt å tull, trump er uten sidestykke mest synlige løgner gjennom tidene.