Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hvem vet, jeg håper bare opec ødelegger litt for skiferoljen :slight_smile:

Det sagt så får vi se denne uken om det blir ny ATH eller om vi kommer til kort. Som jeg sa i den siste videoen jeg postet tror jeg det avhenger mye av oljeprisen.

2 Likes

Nah, tidlig i avtrekkeren om «au da». Bjørner tåler mange stikk,men gir seg ikke så lett😘 Oppgang på lavt volum. Et siste lite push opp i trendlinjen for å få med seg resten av flokken inn, slik at det gjør mest mulig vondt på vei ned. La oss se hva de neste dagene bringer før man setter 2 streker under svaret☺️

3 Likes

Hvor tar de oppgang på lavt volum fra? Er det indexdata å få kjøp med volum inkludert for ose?
(ser f.eks eqnr har økning i volum forrige uke)

Volumet igår i US var under halvparten av Torsdag å Fredag. Sier ikke at det ikke skal videre opp, men tenker det sier sitt, flere sitter på sidelinjen å avventer.

1 Like

Det kalles visst vinterferie her i landet (eller deler av landet) hmm, us har jeg ikke sett på. Og jeg tenkte spesifikt på investech sin uttalelse om fallende volum (og de forbinder jeg med obx’n når de uttaler seg)

1 Like

Noen som har en oversikt over volumet på DJ og S&P?

sp500 kan du derivere fra volumet på spy’en, skal være en tilsvarende etf for DJ, prøv et par av topptreffene på DJI i tradingview.

1 Like
1 Like

Futures kryper sakte men sikkert mot pluss ser det ut til. Min guess er Oslo i pluss på slutten av dagen

2 Likes
5 Likes

Fed har ikke mye “lost control” ? Markedene er på topp. Bonds er enda veldig lave, men et par raske oppganger til i bonds, og en påfølgende god korreksjon ned i aksjemarkedet er kanskje akkurat det Fed trenger som unnskyldning til å igangsette yield curve control

Skal tydeligvis litt til å bikke markedet over nå med alle som skriker buy the dip, men over 2 % opp i går på lavt volum er kanskje en idikasjon på noe?

2 Likes

Dersom man av og til har en dårlig dag på børs så er det alltid noen som har det værre. Norsk fond som går konkurs er det sjeldent jeg leser om!

3 Likes

Tror ikke de har mistet pengene til kundene sine, de klarer bare ikke å dra ut nok inntekter fra gebyrer til lønninger og andre kostnader

1 Like

Ja skulle akkurat til å skrive det. Postet før jeg leste ferdi :wink: Så ikke totalt krise for kundene da. Men “fått tilbake investert kapital” for et fond som ble startet opp i 2016. Det har jo vært fryktelig gode år etter 2016, så litt surt er det nok.

Var det toppen?

3 Likes

Det kan bli interessant dersom det blir en hs-formasjon på Nasdaq de nærmeste dagene. Eller ikveld for den saks skyld, dersom det skulle akselerere over dammen.

2 Likes

Vi er vel på “lower-low” siden 15.2?