Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Håper det, har 70% cash…

Ikke OMX :sweat_smile:

1 Like

Litt usikker på hvor dette hører hjemme så poster den der jeg er mest aktiv :man_shrugging:

Fant noe jeg syntes var litt interessant når jeg lekte med script funksjonen til TradingView:
Indikatoren viser prosentmessig endring.
-Rød er fra close dagen før til open
-Grønn er fra open til close samme dag

Fra hele (det lesbare) datasettet TV har på SPX så har mesteparten av bevegelsene i indeksen forekommet i børsens åpningstider. I.e. åpen børs var dominant.

Det er to distinkte unntak til dette:
1 - I perioden januar 1980 til august 1982
2 - De siste par årene (ref. bilde)

Aner ikke hva jeg skal gjøre med denne informasjonen men key takeaway er vel at man skal være oppmerksom på at indeksen beveger seg mer overnight en det den gjorde før

6 Likes

Interessant funn! Det henger jo bra sammen med teorien om at PPT (plunge protection team) jobber nattevakter og passer på at futures markedet ikke kræsjer i likhet med aksjemarkedet - det jo ikke noe nytt for oss som har fulgt med på futures at de “alltid” henter seg inn ila. natten før europa åpner. :wink:

1 Like

Det stemmer bra, er i hovedsak 3-5 om natten det som regel er største bevegelser etter hva jeg har sett.

HS formasjon i Nasdaq Comp

2 Likes

Bare såvidt litt verre enn 2000

4 Likes

Det ble grei fart over dammen nå. Registrerer at det selges en del olje også i kveld.

Mulig at jeg rett og slett må trekke tilbake denne setningen. Kansje det blir fryktelig morsomt allikevel de neste dagene :smiley: :smiley: :grin:

3 Likes

Denne er skremmende:

1 Like

Har sluttet å la meg skremme av det som media omtaler som «eksperter».
Dersom det faktisk slår til er det selvfølgelig en negativ utvikling

3 Likes

Omtrent som her, med aksjemarkedet som sanger og PPT på lyd?

2 Likes

Og folk er livredde for at kryptomarkedet kan manipuleres. Det er vel ikke noe marked som er mer manipulert enn aksjemarkedet.
Blir det kraftig nedgang i aksjemarkedet så kommer nok også sentralbankene til å kjøpe aksjer for å holde det kunstig oppe…

2 Likes

Oslo børs VS Dax siste 6 mnd:

Stakkars Noc som har sittet med dette i månedsvis. Snurt det snar nedover mon tro

Er du inne fortsatt? :wink: Jeg tok tapet rett etter open i dag. Tror det blir siste bjørneforsøk på en stund for min del. Med mindre det skjer noe helt ekstremt da. Sentralbankene kommer nok til å manipulere børsene opp igjen dersom de faller.

Ja HODLer fortsatt

1 Like

Jeg tror ikke det snur nedover før andre halvdel av mars, denne og neste uke blir nok grinding oppover på indeks. Target for å skalere inn / snitte ned er alt mellom 935 og 980 for min del. Akkumulerer nå cash til the BIG SHORT. Jeg håper vi får en meltup og en tag av toppen av trendkanalen, men den ligger på 1020 på OBXen, så her er det godt med rom til oppsiden.
Får bare bite tennene sammen og trade aksjer med moment enn så lenge :slight_smile:

Tolker jeg deg rett om jeg sier at du ikke eier bear / er short aksjer akkurat nå?