Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Nå ble vi ikke klok da USA gikk 2-4% mens OSEBX gikk 1% også da. Påtide at vår børs som er mer fundamental råvare / verdi henter seg inn :slight_smile:

Girer du bjørnen? Eneste jeg kan se som blir det store utslagsgivende er Opec, men de kommer vel med nyheter etter stengetid. Virker som de prøver å straffe olje spekulanter og gir litt feil info før møtene. Så vær forsiktig!

1 Like

En annen ting er jo denne lave renta som gjør at det hele tiden kommer nye penger inn på børs. Bekjente av meg som alltid var blakke ved månedens slutt har nå plutselig en del penger på konto som skal inn på børs. De bryr seg ikke om US-indeksene er røde, de kan knapt nok navnet på de indeksene.

2 Likes

Det er 2x giring i papiret ja. Var seig denne her. Helt enig at olja bestemmer retningen nå :slight_smile:

Var ute på en løpetur når jeg hørt om 7 åringen fra Moss som har blitt rik på crypto. Måtte ta meg en pause for jeg lo så hardt… Når neste skikkelig nedtur kommer så kommer det til å bli brutalt

1 Like

Har ikke hørt om denne 7-åringen. Men dersom han har klart dette på egenhand uten hjelp fra noen så er det jo imponerende! Jeg kjenner flere som har holdt på med aksjer i mange år og har nylig prøvd seg på krypto, men litt for glad i å trade ofte. Så de er i minus selv om alt har reist til himmels for å si det pent de siste månedene.

2 Likes

Futures har i allefall brutt ned av wedgen, testet bruddet og bekreftet et bearflag.

Volumet uteblir dog…

1 Like

Sorry, min feil. Solgte bearposisjonen i stad så nå er det klart for fall =)

2 Likes

Mye confluence i dette området, støtte i stigende trendlinje, støtte i glidende snitt, støtte fra minst to tidligere wicks. I det hele tatt, ryker det kan det bli bra, men coin toss om den holder… :expressionless:

Bare vent til jeg selger, da blir det vel krakk…

Så ikke noen syvåring fra Moss som hadde tjent seg rik på krypto der. Ellers artig innslag om aksjer da :slight_smile:

Nei jeg fant ikke den igjen i farten dessverre… Men det klippe fra NrK super som er rettet mot barn er jo pass drøyt det også :slight_smile: Men nå sporer vi av fra tråden, hehe

1 Like

Hehe, morsomt - skal få kiden min til å se det hvis han ikke har sett det alt.
Lurer på om han fyren de omtaler i saken kom seg ut av Gamestop før det falt… :thinking:

Hehe, når man inviterer hjem media bare fordi aksjeporteføljen har passert 1 million :sweat_smile::see_no_evil: så tenker jeg at de pengene forsvinner relativt kjapt igjen.

1 Like
2 Likes

Til og med våre “vinner” børser her i nord jobber seg litt nedover her nå. Får håpe det fortsetter.

Synes det er ekstremt seigt i dag, skulle tro svakere oljepris, røde futter og ned i Asia burde smitte over her men neida. Vi skal bare grinde +/- 0.50%. Går ut om denne ikke materialiserer seg.

1 Like

Er det ikke bedre å bare bestemme seg for et stop loss nivå?

Er for utålmodig. Kikker på noen aksjer også som nærmer seg teknisk kjøp så vil ikke sitte og vente på et drop hele dagen om det ikke kommer liksom. Er du med? Vi trenger volatilitet. Grinding er no go for trading, det er drepings og kjedelig. #yolo #moonlambos er det vi vil ha :smiley:

Gi det til i morgen, går nok opp eller ned da basert på hva US i kveld + futures finner på før helgen.

Powell skal vel forsøke å berolige markedene i dag etter at oslo børs er stengt, men spørsmålet er om han sier noe som kan tolkes negativt :slight_smile:

2 Likes