Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Så klart, jeg håpte de ville åpne nå. Skiferoljen vil jo komme tilbake igjen med prisene vi ser nå, det er synd.

1 Like

Rentene stiger nesten mer enn oljeprisen i prosent. :slight_smile:

image

3 Likes

Det er jo også et argument for hvorfor oljeprisen ikke vil gå til 100$ i 2021. Hadde det vært en reell supply destruction så hadde jeg kjøpt den, men dette vil regulere seg selv med at mer produksjon kommer online når man faktisk ser etterspørselen tar seg opp. Forbruket er fremdeles et stykke unna pre-covid nivåer, i det minste sist jeg sjekket.

Forbruket vil være mindre uansett, flere land har brukt pandemien til å stimulere elbil salget og det vil mest sannsynlig være mindre flytrafikk også. Tror jeg…

Olje vil ikke kunne gå til hundre på årevis om det ikke skjer syke ting. Alt for mye produksjon som blir lønnsom over 60

2 Likes

Håper det er en del margin calls som får luften til å gå ut av vekstaksjene, og at det ikke trenger å ta med hele markedet ned fremover.

Blir en meget spennende dag i morgen. Vil investorer selge norske aksjer fordi overprisede tech-aksjer blir priset lavere eller kjøper de pga høyere oljepris? :thinking::thinking:

Når investorer priser inn inflasjon, altså 10-åringen som nå stiger, så rømmer altså investorer til fiat-penger. Som de selv spår skal miste sin verdi (inflasjon). Denne verden er jo ganske artig også da :sweat_smile:

3 Likes

Jeg bare håper at svenskene snart begynner å selge, ligger jo nesten på ATH fortsatt. Det negative sentimentet må vel snart smitte over fra statene. Tror tålmodighet vil lønne seg til slutt her.

2 Likes

Når det gjelder OBX så er det primært Equinor som drar lasset pga. oljeprisen. Og så har vi DNB som også vekter tungt som gjør det greit. Kjipt å vær short energi og ikke tek. AkerBP er langt ned på listen ifht. vekting. Må se om ikke en SQQQ er på tide som en hedge mot OBX shorten :sweat_smile:

Screenshot 2021-03-04 at 20.04.13

Au, det der vil svi i mårra… Rævpult uten å bli Rævpult(jepp,trønder)

Outch ja, er d rundt 100 sma?

This one goes out to Nocturne! Endelig ser det ut som kileformasjonen slår til?

5 Likes

Wall Street-fall tiltar i styrke – teknologitunge Nasdaq faller opp mot tre prosent

Wall Street fikk en blandet åpning torsdag, og har siden svingt frem og tilbake. Ut på kvelden faller aksjemarkedet betydelig.

Torsdag kveld stiger den mye omtalte renten på tiårige amerikanske statsobligasjoner, den såkalte «tiåringen», til 1,5 prosent etter uttalelsene fra sentralbanksjef Jerome Powell til Wall Street Journal. Han klarte ikke å overbevise om investorene om at sentralbanken vil holde renteøkningen i sjakk.

Nasdaq faller mest av de tre toneangivende indeksene og er nå på sitt laveste nivå siden 6. januar.

Rundt klokken 20 er utviklingen slik:

Samleindeksen S&P 500 faller 1,95 prosent
Industritunge Dow Jones faller 1,79 prosent
Teknologiindeksen Nasdaq faller 2,84 prosent
1 Like

Nå synes jeg Powell har klart å overbevise/lure markedet meget lenge så en dag må det ta slutt.

Buy the dip or bear-season ahead?

1 Like

“På med hjelmen, karer!”

1 Like

Hold brillan… :slight_smile: Kan bli moro dette :slight_smile:

10-åringen på 1,55.

Og VIX stiger:

31,71 +5,04 (18,90 %)

Blir vel bjørnefinte nummer ørten. FED sa nettopp at de vil gjøre alt og mer til, inkl. å yield curve control.

Er kanskje hensiktsmessig å se på det som en sunn korreksjon. NASDAQ forbi 3 måneders lav på et tidspunkt.

Om noe ville jeg ikke shortet her (tvert i mot).

3 Likes

Det er vel ikke i forkant av inflasjon man skal over til cash. Er det ikke dersom man frykter deflasjon…