Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Folk sov på wedgen. Aldri sov på en wedge :wink:

1 Like

Nei er det nå man skal kjøpe igjen? (Cashtung deluxe om dagen)

ARKK har gått fra 156 til 117 siste tiden f.eks.

Mente at dersom du har veddemålet å shorte her, eller kjøpe et bull-derivat, så hadde jeg ikke gått short når «alt er uendret» og indeksene over dammen har fått en til dels kraftig korreksjon (tech). Les: ned ~10 prosent fra årshøyeste.

Forholder meg i det meste i ro og ser etter kjøpsmuligheter når det er som mest blodrødt.

2 Likes
1 Like

Aksjemarkedet er faen meg komisk altså. Én mann som styrer seddelpressa bestemmer retningen på markedet :joy::joy:

1 Like

Underlig overskrift, mannen gjorde tvert i mot alt for å berolige med at FED vil gjøre alt for å holde indeksene oppe. At de ville håndtere og løse enhver utfordring, det være seg renter eller inflasjon.

At det reagerer så kraftig ned på gjentakelse av slike garantier er egentlig hovedgrunnen til at jeg tror det er mer forbigående HFT-støy enn noe annet

Det har vært leksa det siste året, om ikke annet.

2 Likes

Fra CNBC angående Powell:

This was a minor negative as he failed to provide the type of reassuring comments investors were hoping for,” Adam Crisafulli, founder of Vital Knowledge, said in a note. “He was vague about what actions specifically would be taken if the Fed felt yields were rising to excessive levels (he was given a few opportunities to endorse a change in QE duration but never did).”

The Fed has put themselves in a tough situation and the only way out is if inflation does not rise further and does not get to their 2% target. If it does, they have a problem because they will be afraid to confront it with higher rates if they remain so focused on employment.”

Det ble tolket negativt @anon80503862 - tror du fremdeles vi skal ned her hjemme? :thinking:

1 Like

Dette minner meg litt om gjeldsmaset under Hellas-krisen i 2011.

Viste seg å være støy.

Starten på det mest hatede bullmarkedet i historien.

5 Likes

Jepp. FED er ikke akkurat kjent for å være proaktive. Hvorfor skal de gi full gass nå på topp i aksjemarkedet og relativt lav 10 åring? Alt de trenger nå er litt rødere markeder og høyere yields for å annonsere neste “tool” aka yield curve control. Kanskje allerede på neste Fomc møte nå i mars?

5 Likes

Ned og så opp? Ja. Venter bare på at FED skal øke kjøpene sine for å tvinge ned renta. Kan skje om 14 dager?

3 Likes

Nei, du har spådd krakk i april, var det ikke? Er vi enige om en siste krampetrekning opp over dammen etter YCC blir annonsert? Men ned litt til - ser for meg 3.6k nivået på S&P skal testes…

Ja jeg tenker opp i forbindelse med stimus og infrastruktur og YCC. Men må jo tvinge frem YCC. Jeg har sett på 3 650 som en naturlig bunn og er ikke langt dit. Men alt avhenger nå av FED, så er bare å avvente på enn måte.

1 Like

Det skal være sikkert :slight_smile: Kan du ikke kjøpe litt i Kahoot? :kissing_heart:

3 Likes

Voldsom innhenting over dammen nå…

Close blir mer spennende…

Fornøyd med porteføljen i dag. Opp 17% nå. (GME)

1 Like

Buy the dip slår inn igjen…

Buy the dip :sweat_smile:

3 Likes

Short the highs :see_no_evil:

Jeg solgte bjørnene mine. Så klart :grin: heldigvis har jeg bare illikvide aksjer som ikke bryr seg om makro.

4 Likes

Hva er det å lese i Kahoot? Ethvert forsøk på å estimere verdi et jo bare å tenke på et tall. :see_no_evil:

Nei, har et par slike selskap, episurf og softox, men leser ikke regnskapet der. Jeg sjekker cash burn :see_no_evil: