Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Er vi veldig nær en topp her nå på DJI? Ser skummelt ut, synes jeg…

2 Likes

Aksjer er priset hinsides, fordi boersen har gaatt over fra og vaere en boers til og bli ett pyramidespill solid stoettet av verdens regjeringer og sentralbanker.

Slik jeg ser det, er det bare stigende renter, og eller en ny coronavirus boelge med virus vaksinene ikke makter og beskytte deg mot, som kan senke boersene.

Det er ett annet valg, og det er at man finner ut at naa kommer det ikke mer penger, slik at vi maa begynne og prise aksjene etter selskaps verdi igjen.

Men det spoers om vil skje med det foerste, for med alle pengene som er gitt, vil verdensoekonomien bli bedre utover. Selv om den er langt under der den var i Q4 2019 nivaa. Noe markedet ikke bryr seg noe om. Det bryr seg kun om en ting, vil sentralbanker og myndigheten fortsette og beskytte markedet. Svaret paa det er ja, de vil ganske sikkert komme med mer penger hvis det begynner og gaa ad dundas. En siste runde, foer alt raser sammen, For gjoer de det en gang til, vil rentene helt sikkert skyte i vaeret.

Det er din teori. Min teori er at aksjene er priset utfra forventningen om at økningen i pengemengde som allerede er gjort vil slå ut i relativt sterk inflasjon.


(Det finnes flere måter å “måle” pengemengde på, dette er vel den som viser mest dramatisk økning)

3 Likes

Er på nippet til å kaste kortene ved neste pullback i OBX (hvis det setter opp nytt flagg).
Så - there you go, ser jeg får mye bedre avkastning på tradingen enn dette papiret (duh!)

2 Likes

Har du blitt helt skremt bort fra krypto? Det er jo fest hver dag omtrent her dersom man har en spredd portefølje og det har vart siden denne tiden ifjord omtrent :slight_smile:

1 Like

Ja, jeg er ferdig med krypto. Jeg er sikker på det har en fremtid, men jeg har ikke mage til den volatiliteten og min tradingstil passer ikke til den type marked. Alt jeg har gjort i krypto har stort sett endt med tap. Ruger enda på shitcoins fra 2017 som nærmer seg break even liksom, de casher jeg nok ut så fort jeg kan. Det er for mye manipulasjon og for mye å holde øye med + det er åpent 24/7 og jeg liker å ha et liv utenom dette :slight_smile:

5 Likes

Jeg ser den. Kunne nok endt likt med meg om jeg ikke hadde solgt alt jeg hadde i starten på 2018. Jeg var også nære ved å slutte å akkumulere og bare kaste kortene både i 2018,2019 og 2020. Var også så stresset mtp at det gikk døgnet rundt at det gikk ut over andre ting i livet. Men nå merker jeg faktisk ikke en noe til det. Jeg er sikker på at det er en del av framtiden. Jeg er faktisk helt seriøst mer stresset over aksjeposisjonene jeg har selv om de er sånn 8% av kryptoporteføljen. Så jeg har snudd tvert om der altså.

2 Likes

Merker at du låser en del krypto, det hjelper vel en del også. Da har man liksom ikke noe valg…

Det er korrekt! Da har man passiv inntekt i tillegg til eventuell kurstigning. og det har ingenting å si om du kikker på kursen eller ikke :slight_smile:

1 Like

Har gjort det samme med ADA-posisjonen min, rett og slett for å få et mer laid backed forhold til å sitte i posisjonen. Den er heller ikke større enn at jeg fint kan være med til 0, selv om jeg ikke tror den går dit.

1 Like

Men da stopper vi kryptosnakket der :sweat_smile:
Denne tråden har fort for å bli en alt-mulig-tråd :joy: Beklager det.

5 Likes

Du er ikke alene :hugs::joy:

6 Likes

Hvor har hun her vært siden mars i fjor?

2 Likes

Hu dær er ganske syk, spent hvordan dette ender :smiley: Solgte likvide posisjoner og kjøpte i boblene? .

Hun har et 4 års perspektiv (om ikke lenger), så hun vurderer ikke de korte trendene. Problemene kan oppstå dersom de avkastningshungrige kundene ikke lenger får den avkastningen de har blitt vant til, de kan de begynne (eller fortsette) å selge ETFene som vil dytte ned prisene på aksjene hennes, og ennå flere vil selge seg ut…

Liker risiko den dama der…

Hun er en frisk pust og treffer jo YOLO generasjonen midt i fleisen, men jeg tror det er enormt mange som kommer til å godte seg om det går til helsike. Sitter mange hedgefond som misunner henne, så får vi se om hun er et geni eller bare har vært heldig. Foreløpig genierklært vel? :wink:

On-topic: raller i Krypto, raller i US, raller igjen her hjemme og Olja raller. Alt raller igjen. Melt up incoming.

Finally.

Get ready.

T minus two weeks. :sunglasses:

4 Likes

Godt å se at de fleste av dere har berget dere ut av bearposisjonene nå. Det er virkelig ikke bjørnestemning der ute, enten man liker det eller ei.

Momentumet er den største vennen man har i markedet, sammen med FED. Enjoy the party :partying_face::chart_with_upwards_trend:

1 Like