Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Er du short 10-åringen eller short markedet? :wink:

Om vi ikke er inne i den siste fasen opp her i Europa nå. Om US tipper over kveld etter store forventninger til stimulanse-pakken og det viser seg å ikke stemme så tror jeg folk blir bekymret.

Nasse sliter fortsatt. QQQ klarer ikke å bryte opp motstand på 310.

Eller vi rett å slett ser en sektor-rotasjon mot energi. De grønne selskapene har fått greit med bank hittil. Men tror dog at vi ikke er ferdig med korreksjon på luftige selskaper. Den som lever får se.

Er det ikke TikTok hun bruker til å dele sine investeringsråd? Blir akkurat som du deler din råd her :slight_smile:

1 Like

Hehe, kanskje det?

Vet ikke om du har fulgt med på Youtube kanalen min men jeg gikk gjennom de siste analysene av OBXen og hører jo hvor bullish jeg er når jeg analyserer chartet og det har jo stort sett stemt ganske bra.

Jobber mer nå med å finne ut hvorfor jeg ikke alltid agerer som jeg tenker, hva er den psykologiske barrieren liksom. Begynte derfor å føre logg over alle trades for to uker siden. Det virket ekstremt skjerpende. Denne uken har foreløpig begynt veldig dårlig men satser på at jeg ikke saboterer for meg selv og gir 2 uker med gains tilbake :see_no_evil:

1 Like

Har ikke kjørt bear-posisjoner, men har følt på høyden lenge - men har delvis kapitulert: Går litt long på de røde dagene som er og er nå ca 3% long, 5% risky aksjer og 92% cash.

Det sitter en sta geitebukk innerst som helst vil inn på 2750 på S&P igjen. :smiley:

1 Like

Hvis det faller til 2 750 pga skatteøkninger og sosial uro i USA - vil du virkelig inn igjen der? :slight_smile:

1 Like

Vet, vanskelig å kjøpe både på topp og bunn. Hvor nå bunnen er.

Går den til 2750 så begynner jeg å kjøpe - så sant det ikke er pga. atomkrig e.l. (Da har vel uansett ikke markedet så mye å bety…)

https://www.cnbc.com/amp/2021/03/08/how-the-young-plan-to-spend-stimulus-checks-deutsche-bank.html

:grimacing::grimacing:

3 Likes

Og folk tror det skal krasje før de pengene er dyttet inn på markedet? :slight_smile:

Ja altså, mmm - da bør det komme noen negative nyheter snart!

4 Likes

Skal se de bruker stimulipengene og kjøper aksjer på topp, rett før det går nedover. Hva skjer da, når pengene mister sin verdi? Kommer det nye stimulipenger for å dekke tapene?

Ingen indikasjoner på at de frontrunner ikke sin egen stimulus-check?

Mulig de først frontrunner checken, og når de så mottar den måker de checken inn i markedet på ren FOMO :slight_smile:

Tenker planene for hvordan retails skal bakes og lamineres inn på toppen er på mange whiteboards rundt forbi.

2 Likes

Mark HODLer fortsatt, må vel nærme seg SL nå?

3 Likes

12 % korrigering på Nasdaq fra toppen, det er et sunnhetstegn når de andre markedene samtidig går.

Hype går i vifta, fornuften tar over. Liker det jeg ser nå siste ukene, det er det som trengs for å få tillit til markedene igjen.

4 Likes

Når kommer det til Norge? Hva skal til for å knekke olja?

At opec begynner å produsere igjen…

2 Likes

Hadde du en exit strategi? Fulgte du den?

Nope, og der har du kjernen i problemet. Dvs, jeg hadde en exit strategi, men jeg fulgte den ikke. Lot over-confidence ta over. Har gått gjennom chartet og sett når jeg burde ha solgt og evt. gått inn igjen. Har nå skrevet ned en SL regel som skal følges ut uken. Må se om den kan etterleves før den sementeres som en fast regel.

Trial and error :+1:

@fornybar - når krakket kommer hit? Si det. Ikke sikkert det kommer i det hele tatt. Men jeg synes Olja er toppish rent teknisk og trenger et pullback. Regner med vi får det denne uken (falt jo litt i dag etter toppen på $71).

2 Likes

Olja har gått mye, men grønt og tech har korrigert en god del også i Norge. Særlig grønt.

Er fortsatt bobleprising i ESG, ref Nel, Scatec etc

1 Like