Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

1 Like

Når åpner Nasdaq futures og hvor er det best å sjekke disse?:slightly_smiling_face:

Så en kjøpsanbefalling?

" Arbeidsraten er sterk, men ikke for sterk. Det var akkurat det dette gale markedet trengte i dag, sier Cramer og utdyper:

– Det var en skjult gullhår-rapport: Mange flere mennesker får arbeid takket være vaksinene og gjenåpningen, men ikke så mange at Fed føler de må heve rentene."

Han skriver dette samtidig som han ønsker at vi skal øke kontantbeholdningen :sweat_smile:

Det er vel heller når Fed føler at de må heve renten at det er lurt å øke kontantbeholdningen spør du meg da…

1 Like

Yep.

1 Like

Sitter og teller opp hvor store absolutte kostnader disse hedgene mine har påført meg det siste halve året (begynner å bli et ikketrivielt tap), og orker ikke tenke på hvor mye tapte muligheter på bullsiden har kostet.

For permabears som har sittet med dette synet i et år må tallet være helt ellevilt.

5 Likes

Har blitt færre og færre av de her har jeg lagt merke til…

Ikke sant, det er vel da det begynner å bli interessant

2 Likes

Var det ikke Buffet som sa noe sånt som at “the market can stay irrational longer than you can stay solvent”?

Så jeg hedger/shorter ikke. Gjorde det en stund men banken vant hver gang. Bedre å redusere belåningsgraden og gå i cash.

4 Likes

Natt til søndag godkjente Senatet Joe Bidens finansielle stimulipakke på 16.000 milliarder norske kroner og en enorm offentlig pengebruk skal nå gjenreise et pandemiherjet USA. Pakken sendes tilbake til Representantenes hus, som ventes å behandle den tirsdag, og deretter gjenstår kun Bidens signatur.

«Investorene er fortsatt skeptiske for hvordan de lange rentene vil påvirkes av denne pakken, som igjen gir et skjørt aksjemarked», skriver analytikere i ANZ Research i et notat.

Ut på Stop Loss ønsker lykke til de som har sterkere hender og HODLer videre.

3 Likes

Kom meg ut i grevens time ser det ut som… sjekk Tyskland

Screenshot 2021-03-08 at 17.02.03

Trist å si det, men dette markedet virker det smått umulig å knekke…

1 Like

Med dagens foreløpige oppgang i DAXèn er den opp 4,8% YTD. OSEBX indeksen er etter dagens slutt opp 7,8% YTD. Så vi ligger lengst oppe i løypa i forhold til andre børser.

1 Like

Stockholm er opp 12,29% YTD

Vi har vel hengt litt etter de andre børsene siden mars i fjor. Så at «vi» leder de siste to månedene er vel naturlig for en energtynget børs

Don’t fight the FED.

Festen fortsetter så lenge rentene er lave å penger pumpes inn i systemet

1 Like

Jepp, nå får vi forhåpentligvis melt up før det store krakket! Akkurat det vi trenger for å calle en topp. Den siste pessimist er i ferd med å segne sakte om i bjørnehulen :bear:

Nå er ikke Buffet den verste å følge, det skal sies. Men innvesteringsråd fra TikTok må du lenger ut på landet med :sweat_smile:

1 Like

Er det deg? :slight_smile:

2 Likes

US 10-åringen på 1,6.