Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Skulle ikke forundre meg

2 stille dager her - det må være toppen nå. :grin:

3 Likes

Hvis vi ikke tar ut dagens HIGH så kan vi jo få en reversal. Futtene såvidt i grønt nå, olja også opp…

2 Likes

Ja nei, hva skal man si. Ting skjer når man minst forventer det, bjørneklimaet er særs dårlig for tiden, kanskje det blir dvale frem til neste vår :bear:

17:44:17

Kenneth Lund

Løser koronasjekkene inn i bitcoin og aksjer

Hver voksen amerikaner mottar i disse dager en koronakrisesjekk på 1400 dollar, eller knapt 12.000 kroner, fra president Joe Biden og det nye demokratiske flertallet i Kongressen.

Ifølge undersøkelse utført av Mizuho Securities, gjengitt av Marketwatch, vil vel ti prosent av totalbeløpet på 380 milliarder dollar bli investert i aksjer og bitcoin.

Med rundt 40 milliarder dollar i friske penger ligger dermed alt til rette for at både bitcoin og de amerikanske børsene skal videre opp, fra rekordnivåene de alt ligger på.

2 Likes

Myndighetene i USA vurderer en skatteøkning for bedrifter og på drivstoff, for å betale for en stor plan for infrastrukturen.

«Majoriteten av utbetalingen ser ut til å komme fra en skatteøkning, hvilket er negativt for oljeetterspørselen», hevdet Bob Yawger, direktør i Mizuho til Reuters.

1 Like

Folk lider ihvertfall ikke når det er slikt pengene går til. :slight_smile:

Er mange som lider, men når det går til så å si alle så blir det noen som har råd til å bruke pengene på denne måten.

:joy::ok_hand:

2 Likes

Vanskelige dager for oss bjørner :grimacing:. Prøver en ny wedge, spx : Når alle venter at det bare skal gå rett opp…Backtesting av wedgen og fallet starter??

2 Likes

Oppdatert OBX chart fra i går. Kan nærme seg brudd ned, se tilsvarende formasjon fra tidligere…

2 Likes

Er handelen i exact obx bear stanset?
Var det samme i går også.

13:37:10

Kenneth Lund

USA: Detaljhandelen kollapset i februar

Detaljhandelsomsetningen i USA var ned 3,0 prosent på månedsbasis i februar. Detaljhandelsomsetningen eksklusive kjøretøysalg var ned 2,7 prosent på månedsbasis.

På forhånd var det ventet at detaljomsetningen skulle falle med 0,5 prosent og med 0,1 prosent eksklusive kjøretøysalg, ifølge Direkt Makro.

TDN Direkt

Viser hvor alvorlig galt det er med USA sin økonomi. Totalt avhengig av stimuli og pengetrykking for å holde seg flytende.

De kan gjøre det så lenge dollar er verdensvalutaen. Når andre land ikke godtar lengre at USA bare kan printe seg ut av sine problemer, så får vi tidenes krakk.

“Alle” land i hele verden har trykket penger nå under Korona. Norge er vel et hederlig unntak. Nei, USA er nok ikke nære noe dollarkrakk. Jeg tror derimot NOK vil fortsette å styrke seg framover, selvfølgelig avhengig av oljen da.

1 Like

Økte bjørnebingen med noen smårollinger. Får se om det var lurt i morgen, men tenker egentlig FOMC møtet i morgen kan være en ganske stor trigger, enten opp eller ned :thinking:

XXL holder 17 kjøpesentre stengt grunnet restriksjoner

Etter nye smitterestriksjoner i Oslo og Viken mandag, har sportskjeden XXL gitt en oppdatering til markedet. For øyeblikket er 17 av 37 sentre stengt, i tillegg til avdelingen West System Norge as. Det tilsvarer 50 prosent av omsetningen i Norge i et normalår, står det i meldingen.

Jeg fikk ikke til å kjøpe xact obx bear i dag.
Det var ingen omsetning og ingen salg på instrumentet.
Noen andre som har samme problem i dag med å handle?

Ingen problem hos meg. Sikker på du så på riktig instrument? Hos meg står den registrert på svenskebørsen, men det er OBX jeg har kjøpt.