Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det blir spennede de neste måndene. Hva gjør Trump nå som han tapte valget og hva blir utfallet av Covid?
Man kan se flere av de store landene i europa er under lockdown og Norge innfører strengere regler og tiltak. I USA har det vært samlet store folkemengder rundt presidentvalget og det er blitt registrert 727 000 smittede de siste 7 dagene i følge VG.

1 Like
1 Like

M2 Money Stock:

image

Throw money at the problem…

2 Likes

Følger OBX noe nær S&P blir det ikke lønning i dag. Åpner opp med gap der borte.

1 Like

Er ute av bjørnehiet. Nå skal vi først ha et massivt bullrun, før krakket tar alle med overraskelse. Bjørnene sover godt enn så lenge her.

Er spent på hvor kortvarig dette rallyet blir. Covid ser ikke ut til å stoppe, og med Biden som president så blir det nok strengere restriksjoner i US. Dvs. at økonomien potensielt blir rammet på nytt. Men da trykker de vel bare opp mer likviditet så ikke et problem i seg selv?

Europa er nå det området i verden som er hardest rammet av Covid, og antallet stiger med rundt millionen hver tredje dag. Europa står også for 24 prosent av dødsfallene (kilde: DB).

Så spørs det da, om OBX kan følge på med S&P. Møter på 50 og 100 dagers snitt på ca. 745 -
tar vi ut disse brytes den fallende trenden.

ja, et bull run selger eg mer bear på , dette vil nok snu ned.

Alt er bull.

image

Da markedet bunnet 23. mars hadde vi 40 tusen smittede om dagen globalt. Nå 600 tusen pluss

2 Likes

Hello Index, meet Resistance :slightly_smiling_face:

2 Likes

Påfyll Bear vurderes. Har du set noe på dager som er bedre en andre @Nocturne. Tenker på ukedager. Ofte rally mandag-ons så nedsalg??

sitte og ser på det selv

Min vurdering er å fylle mer i morgen, da eg forventer usa stiger i kveld og ose åpner opp i morgen.

så får vi se fasiten senere.

1 Like

Alt annet enn å først se hvordan indeksen reagerer på å trade ved ekstremt viktig støtte/mostand nå er ren gambling. Jeg synes en ny touch av 760 virker helt sannsynlig

2 Likes

Derfor eg venter til i morgen, har allerede en brukbar størrelse på posisjonen.

Eneste grunnen til eg øker den er at eg sitter skjevt, så snittet blir bedre. For eg tror at fremover vil det snart bli mørke natta.

Selv om eg har desidert mest long likevel.

Ja, ikke at jeg prøver å time bear på den måten men sett i ettertid så kan det stemme det du sier - inn mot helgen pleier de som ønsker å gå cash å begynne å selge på torsdagen alt. Det kan man også se av volum (pleier å være mer volum på torsdag enn fredag).

Bjørnene skal få kjørt seg i dag. Futures S&P opp 2,91% RT.

Er nok denne som driver børsene opp:

Vaccine 90% Effective In Preventing Covid In Latest Trial, Says Pfizer

2 Likes

1 Like

Pfizer plans to ask the Food and Drug Administration for emergency authorization of the two-dose vaccine later this month, after it has collected the recommended two months of safety data. By the end of the year it will have manufactured enough doses to immunize 15 to 20 million people, company executives have said.

1 Like

Tung dag å sitte Bear :-!

Jaja, ingen grunn til å selge nå ihvertfall :see_no_evil: