Pensjonen i VIX?
ja, hele potten! har litt gull og indeks i tillegg.
Typisk at du skal ødelegge moroa etter to dager med fall.
Du ser hvilken vei det går når det er stille her inne.
Ber alle ærbødigst holde kjeft fremover
Beskjed mottatt
Nå jinxa du det
Hehe, ja, kanskje - jeg skal ha mer bjørner og er derfor ikke klar for det “store” droppet enda, men har frigjort en del ledige midler som kan hives inn i bear når vi får en bounce. Jeg tror jo @rayman bør vente litt da vi er rett ved en støtte og har falt i to dager, noe som tilsier vi burde få en liten bounce…?
Personlig ser jeg kun på weekly chartet på OBXen for tiden,
momentum indikatorene er ready to go her, har fått det jeg trenger i RSI, venter på MACD
OBX RSI WEEKLY:
OBX MACD WEEKLY:
“back to median” er ofte en fin tanke å holde litt varm i slike forhold som dette.
Oh yeah baby
Såååå, da blir det gigantutbytte nå? Og ikke noe de neste årene?
Husk at du får capital gains skatt på realisert gevinst på eiendeler. Eiendom, aksjer, osv.
Jeg tror ikke de vet hva “kjempestup” betyr
S&P er ned 0,69% i dag. Ai ai!
Vil ikke et slikt tiltak føre til at mange veldig rike mennesker flytter enda mer til skatteparadiser o.l. Altså mye penger som vil flyttes ut fra US frem til det innføres? Eller tenker dere dette et tiltak som vil bli vanskelig å omgå?
Jeg vet ikke hvordan de gjør dette, men tipper det blir innført for 2022, så da har alle virkelig rike litt over 7 måneder på å innrette seg. F.eks. kan du ta ut utbytte nå og så låne pengene tilbake til bedriften. Det var vanlig i Norge
Det vil nok være vanskelig å omgå, men vil gjøre at mange får det travelt med å realisere gevinster og flytte. Det kan bli veldig gunstig å bli canadisk statsborger.
SELL IN MAY: Aksjestrateg Peter Hermanrud i SpareBank 1 Markets tror «Sell in May and go away» kan være smart i år. I dag anbefaler Hermanrud svak undervekt. – Det har vi hatt en stund nå. Det er ubehagelig dyrt og det kan være smart å ha litt cash, sier han og fortsetter: – Pris/bok på Oslo Børs har kommet opp i 2,72. Høyere enn det har det kun vært rett før finanskrisen. Det har aldri gått bra før når det er så dyrt som nå, sier han. For at Hermanrud skal nedjustere markedssynet til «sterk undervekt» bør én av tre ting skje: Enten svakere makrotall, at inflasjonen tar av, eller bare at realrentene stiger
Noen som har lest regnskapstallene til hans eget investeringsselskap?
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan den karen har klart å karre til seg så mye spalteplass.
Han er ultrabear 1 august, superbull 20 august, nøytral 5 september, svak undervektet 25 september osv osv. Han er kronisk i usync!
Han følger alt ANNET enn strategi, det er magefølelsetrading konstant.
Det må være dyrt å være kunde hos det meglerbordet der, men sikkert god kurtasjebutikk for meglerne