Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Willshire GDP - høyest, evah…

Shiller P/E, kun 2 ganger før i historien har vi vært så høyt, DOTCOM og Krakket i 1929…

Men det er vel “new paradigm” osv… :slight_smile:

4 Likes

Rimelig stille her inne, det kan vi like? :slight_smile: Økte shorten min i OBX.

HOURLY

Weekly MACD

2 Likes

Tilsvarende HS for OSEBX ser ikke så sannsynlig ut:
image

1 Like

Enig i det. Ideelt sett burde man jo vente til trenden endres på f.eks daily men det er såpass langt ned dit at min tanke er en kortere trade basert på moment. Men prisen kan bevege seg sidelengs selv om moment er negativt så det er noe å være obs på :slight_smile:

Synes det er vel optimistisk å tro at de “pengene” er der idet han blir pensjonist som 80-åring sent dette århundret.

Det gjelder for øvrig alle unge voksne i dag som sparer til pensjon. Var det opp til meg hadde jeg heller fått disse prosentene som lønn. :smiley:

3 Likes

Kan plassere i PM-fond da :smile:

For øvrig vel optimistisk å tro at det i det hele tatt blir mulig å gå av med pensjon.

3 Likes

Fiat-systemet som vi kjenner til i dag kommer ikke til å vare særlig lengre. Kanskje 10 år til? Har derfor tatt ut pengene jeg hadde i BSU-konto, og heller kjøpt meme crypto med disse pengene.

1 Like

Tja, er det capital gains tax saken som vil velte lasset?
Dominoene er i allefall tilrettelagt, både teknisk og fundamentalt.

Margin Debt and the Market: Up Another 1.1% in March,

Insane Chart Continues Record Setting Trend

*Margin debt grew at a rate comparable to the market from 1997 to late summer of 2000 before soaring into the stratosphere. The two synchronized in their rate of contraction in early 2001. But with recovery after the Tech Crash, margin debt gradually returned to a growth rate closer to its former self in the second half of the 1990s rather than the more restrained real growth of the S&P 500. But by September of 2006, margin debt again went ballistic. It finally peaked in the summer of 2007, about three months before the market peak. Debt continues to peak, as does the market soon after. Be aware.

3 Likes

Værste er at det ikke er mulig å vite om du kødder eller ikke med alle disse gærne kryptofolka om dagen… :laughing:

2 Likes

Kødder ikke, har kjøpt noen coins som skal til månen :smiley:

1 Like

202x er kanskje hedonismens siste tiår hvis man ser litt mørkt på det med Peak Everything i full anmarsj osv, så du har nok litt rett.

Ser vi 1100 OSEBX i morgen? :clown_face:

2 Likes

De fleste venter nok derfor, som oss, at Powell og co. gjentar sitt standhaftige budskap om at det fortsatt er behov for store stimulanser. At rentene på amerikanske statsobligasjoner med ti års løpetid har klatret 5 basispunkter til 1,62 prosent i løpet av det siste døgnet kan likevel tolkes som at det er en viss nervøsitet der ute. Det ble ellers en dag med stort sett smårøde børser. I valutamarkedene noteres EURNOK i skrivende stund rundt 10,01, ett øre lavere enn på samme tid i går morges, etter å ha vært nok en tur under 10-tallet (9,99) i går kveld. Det sterke oppsvinget i metallprisene fortsetter. Kobberprisene steg i går med 1,7 prosent til det høyeste nivået på ti år. OPEC+ har avlyst dagens møte, fordi de bestemte seg allerede i går for å holde fast ved planen fra 1. april. Den innebærer en gradvis økning av oljeproduksjonen fram mot juli.

Angående oljen

1 Like

Shiller PE is 46.8% higher than the recent 20-year average of 25.6
Implied future annual return: -4.7%
Recent 20-year low: 13.3
Recent 20-year high: 37.6
S&P 500: 4188.46
Regular PE: 44.5 (Recent 20-year average: 26.1)

Hu hei hvor det går.

2 Likes

Prøver å holde meg til selskap med solid ordrebok og grei pe eller veldig lav pe.

For selskap uten inntekter er vel P/E null, så … ? : )

1 Like

Jeg får bare:
image

…også går jeg videre. :see_no_evil:

Du får ha lykke til med aksjene med null i earnings hvis det blir et bearmarked :smiley:

Bedre med no earnings enn dårlige earnings.

6 Likes

De som taper penger har jo veldig lav p/e (under 0)