Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Tjah, personlig skiller jeg mellom veldig lav P/E og negativ P/E, men hvis du går for lavest mulig P/E, så får det være opp til deg :see_no_evil:

Har en eller to med positiv P/E også :see_no_evil:

1 Like

Prøvde å se på OBXen i et litt lengre perspektiv. Vi har hatt en sammenhengende stigning de siste 6 månedene. Sist det skjedde var i 2018 hvor vi steg 21.50% før vi ga alt tilbake de neste 3 månedene.

Sier ikke historien vil gjenta seg men det er interessant å se potensiale for en pullback her når vi nå har gått nesten 40% på 6 måneder :scream:

Litt mer om mid-cycle transitions (fra Morgan Stanley)

https://www.youtube.com/watch?v=2_yiIRiGnVg

3 Likes

Edit: hjelper jo ikke med slike artikler - fylte på med litt mer bear. Får se om det snur nå :sweat_smile:

HOURLY RSI:

1 Like

Kjøpte på 1100 selv :slight_smile: teknisk god inngang hvertfall

2 Likes

Ja, tror også det er OK - føles litt som en meltup, ser ikke helt rasjonale bak en slik oppgang så sent i syklusen. Sell inn may gjelder vel kanskje ikke i år? Skattepenger skal inn i markedet :sweat_smile:

DEN MAGISKE GRENSEN 1100.

Never lucky ass, skal det aldri gå ned igjen ever lsm??

:clown_face:

So far, so good, men spørsmålet er nå om det er retest av brudd av denne trendlinjen som har fungert som motstand ved tidligere topper, eller om det var en bull-trap. Jury’s still out…

1 Like

Er det en ting jeg har lært fra aksjemarkedet de siste 10 årene er det at ting alltid går høyere enn man tror, men at det har en bakside til slutt. Den kan dog i mange tilfeller skje høyere oppe enn man forventer. En av grunnene til at jeg ikke tør å vedde mot stigning. Vil heller ikke shorte bare fordi jeg må ha rett mer enn 50,1% av gangene for å dekke renten og opportunity cost ved å måtte stille med sikkerhet.

1 Like

Tvilsomt at det kommer noe særlig til fall, selskapene leverer jo gode tall og verden går mot åpning + mye stimuli fortsatt :slight_smile:

2 Likes

En av de største økoniomiene iht kjøp av olje etc er i full knestående. Omtrent hele India er karakterisert som katastrofeområde. Jeg har vektet meg kraftig ned i aksjer, og sitter kun på ett par som er langsiktige invisteringer. Har også kjøpt flere bjørner. Så får tiden vise hva som er rett eller galt.

Så du tenker at først og fremst olje skal ned?

Er litt underlig at olja stiger mtp det som skjer i bl.a India, samtidig som OPEC+ nå skal øke produksjonen igjen fra 1 mai. Pandemien er fortsatt ikke under kontroll. Det viser utviklingen i flere land, samt lokale plasser i vårt eget land. Se bare hva som hendte i Ålesund etter åpning av uteservering. Det ble blåmandag.

2 Likes

Det går bra her i Ålesund regionen, mye innen bygg og anlegg osv :slight_smile: Ikke heng deg for mye opp i media, jeg bor rett utenfor Ålesund og ser at det er god aktivitet i det meste :slight_smile:

Her er en forventning ihvertfall:

Veldig spent på close, børsen var nesten i 0 et øyeblikk der.
Akkurat en slik candle jeg ønsker meg :slight_smile:

Edit - vi endte i rødt - og med en reversal hammer på daily. God middag :slight_smile:

1 Like

Fin “bjørneavslutning”. :crazy_face:

1 Like

Dette er dessverre langt ifra over:

så markedet skal høyere?

2 Likes
2 Likes