Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

1 Like

1 Like

Fin potensiell dobbel bunn i Bear det?
Ser ut som renta også har funnet en low :+1:

Dette er jo ganske pent - quadruple top, og bearish divergens på RSI (Weekly).
Foreløpig en lower high, men bryter vi opp over motstanden der så blir det jo texas… :exploding_head:

2 Likes

Hører på intervju med Ray Dalio. Smart fyr - mange gode poeng her, både for bulls og bears :slight_smile:

“When you make an investment, you always have to ask, when will I get my money back. If you look at the stock market in the US, it will take you on average 50 years to get your money back”.

Disse gutta roaster Kathy Woods…

2 Likes

Snudde ned i USA

1 Like

Ja, greit rødt. DJIA holder seg best.

Mini-futures fortsetter ned.

Hello Mr. Wedgy :slightly_smiling_face:

2 Likes

Nikkei -3,15%

1 Like

Berntsen tror Oslo Børs åpner ned 0,8 prosent, eller innenfor intervallet −1 til −0,6 prosent.

IG er ned - 1.2% på OBXen :wink:

1 Like

Hva har skjedd her? Er godt i minus, men lagt fra å bli knocket…?

Spennende utvikling her nå :rocket:

Begynnelsen på noe stort?

1 Like

Edit : postet på feil plass!

2 Likes

Forstår ikke hvorfor kursen plutselig står som 0. Som du ser var jeg 36% i minus før i dag.

Kanskje market maker har tatt seg en pause? Jeg ville kontaktet Nordnet kundeservice.

1 Like

Den våknet faktisk mens jeg skrev her, så da er alt i orden. Takk.

1 Like

Sykt å se indeksen så høy som den er med alle de grønne aksjene+ kahoot med fler ned opptil/over 50% siden topp…

2 Likes

Vet ikke hvilken indeks du sikter til, men de aksjene inngår ikke i hovedindeksen, eller OBXen… :slight_smile:

Kursalarmene mine har gått av skaftet i dag, men jeg klarer ikke å få meg til å tørre å kjøpe dippen.
Fisker litt mer bjørner i stedet om vi setter opp et bjørneflagg her og satser på brudd på trekanten.

image

Financial conditions i US har aldri vært så “easy” som de er nå. Hver gang denne har bunnet ut så har financial conditions blitt thightere - i.e. - renta går opp og aksjer går ned… :thinking:

1 Like

Tror kommentaren gikk på at en stor del aksjer (spesielt vekst, grønne aksjer og small cap) allerede er inne i en korreksjon, mens indeksene ligger nær toppen. Det er forskjellige teorier om dette, men personlig ser jeg på svakheten i disse aksjene som en forløper til en større korreksjon også for indeksene.

2 Likes

Personlig ser jeg de samme traderpengene jage ett større og større andel selskaper som prises på grunnlag av håp og drømmer. Dvs, alle nynoteringene ødelegger fordi traderpengene ikke har vokst i takt med antall selskaper.

4 Likes