Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Mitt makrosignal fikk røde vibber nå. Da er det vel bare rett og rimelig at jeg kaster ut litt mat til bjørnene siden dette er bearish i min verden av signaler…

(Men nei, jeg går ikke ut av longs av den grunn, skulle bare bidra med noe som ønskes velkomment på tråden :wink:)

2 Likes

Ikke rett sted men kunne du gjort teknisk analyse av nordic nanovektor. Syntes den ser veldig spennende it. :+1:t2:

Skikkelig knekk på dxy når den gikk under 90

Opsjonsfredag. Får klarere signaler neste uke. Skal bjørner ha noe håp bør det gå ned senest tirsdag i min verden :slight_smile:

Men siste 1-2 dager før opsjonsfredager er ofte noe som ikke bør tas for høytidelig, da det kan være veldig mye penger involvert å hente for de som klarer å flytte indeks litt opp eller ned. I dette tilfellet, å få flyttet indeks så nærme 4 186 (forrige opsjonsmåned) som mulig, så alle som sitter med bear eller bull opsjoner får minimalt betalt fordi indeks nesten ikke har beveget seg på en måned.

Så kan folk sitte annerledes posisjonert mot neste opsjonsfredag, som er 18. juni, kvartalsopsjoner og quad witching day osv.

4 Likes

Satt faktisk å så på neste triple witching i går

Hva er dxy. Jeg har ikke fått med meg det. Veldig interessant med noe nytt.

Dollarindeksen.

Dixie :slight_smile:

I månedskiftet mars/april lurte vi på om den skulle banke oppover igjen men sånn gikk det ikke.
50 dagers har ikke klart å slå opp gjennom 200 dagers

Ja jeg leste på det , men konsekvensene av at den faller under 90 som i 2018

Slik jeg ser det, hvis dollaren krasjer ned går aksjer til himmels - og så bunner de ut og aksjer krasjer.

1 Like

Dow Jones endte opp 0,4 prosent, mens Nasdaq trakk ned 0,6 prosent. Den bredere S&P 500 -indeksen endte ned 0,1 prosent.

På makrofronten steg optimismen blant innkjøpssjefene (PMI) i amerikansk industrisektor til rekordhøye nivåer i mai, det vil si til 61,5 fra 60,5 i april.

– Det første store makrotallet for mai var veldig sterkt. Vi vet allerede at Fed vurderer å trappe ned de pengepolitiske lettelsene, og dette tallet bør få dem til å tenke litt hardere på det. Men aksjer bør klare seg bra så lenge Fed ikke signaliserer en nedtrapping før november, skriver Vital Knowledge-gründer Adam Crisafulli i et notat.

2 Likes

Tok for meg Nano i biotek-videoen for 2 uker siden og synes den analysen fremdeles er gyldig…? Se den og si hva du syns :blush:

@TheObserver - setter pris på at man kan få litt mat. Åpna nettavisen i morges og kjente jeg var sulten. Var litt merkelig å bli møtt av dette:

2 Likes

Anbefaler og se denne:
https://m.youtube.com/watch?v=YcI09uh6wxA

Takk, jeg så den nå og kalera… hmm ikke så lovende enda. Nei. Men jeg kjøpte på24 så holder etter onsdag så får man se.

1 Like

Jeg har denne helgen gjort et dypdykk og brukt 20timer på rikets og verdens tilstand. (Mens andre så grand pri så jeg YouTube om inflasjon og printing av penger i USA)

Konklusjon: ut av aksjer og inn i gull og råvarer (alt krypto er solgt). Flaks)

Inflasjonen har vel begynt ganske godt i Norge og.

I tillegg har de reduser fradrag på renter fra 28% til 22% (som nesten ingen har merket pgr lav rente)

Og nå veiavgift på el bil

Strømprisene i år er jo sinnsyke

Boligprisene i Oslo (stakkars dere)…

Tror det er godt og ha en del cash i backup neste årene (husk og høste fra siste års bonanza.

4 Likes

Cash? Er ikke det siste sort?

Trenger jo litt til muligheter som kommer. (Og tror ikke Norge får hyperinflasjon) vi Er vel det eneste landet i verden med ekstreme mengder cash og ingen gjeld.

2 Likes

Gjeld har vi, men verdiene er større. :slight_smile:

Cash kan fort bli veldig greit å ha i overgangen fra lav inflasjon /lave renter til høy inflasjon / høye renter, men når den overgangen er gjort, så bør man sette pengene tilbake i arbeid / realaktiva.

2 Likes