Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

3 min siden

NTB

Texas første delstat i USA med én million koronatilfeller

Onsdag passerte Texas én million bekreftede koronatilfeller, som første amerikanske delstat. Til sammen har USA over 10,6 millioner tilfeller.

Texas har også registrert 19.000 dødsfall siden pandemien begynte. Delstaten satte ny rekord for antall tilfeller på én dag tirsdag, med 10.865.

Smittetallene er på vei oppover i 49 av landets 50 delstater, noe eksperter mener skyldes både kaldere vær og tiltakstretthet. En rekke helsetopper mener nå landets helsevesen er på randen av kollaps.

– Vi er i trøbbel. Om ikke noe snart blir gjort for å stanse veksten i antall tilfeller, blir sykehusene våre mer overbelastet enn de allerede er, og da kan de ikke hjelpe alle som trenger det, sier Dr. Julie Watson ved Integris-sykehuset i Oklahoma.

California, som er landets største delstat, nærmer seg også én million tilfeller. USA som helhet har registrert over 240.000 dødsfall, og er landet med flest koronatilfeller og dødsfall i verden.

1478 døde i USA i går av Covid. Har lenge ligget på ca 1000.

Første dag over 10000 globalt. :slightly_frowning_face:

Venter nedgang på Oslo Børs

34 minutter siden · Benedicte Storm Bamvik

Nordnet analytiker Roger Berntsen spår svak nedgang på Oslo Børs torsdag, etter teknologi-comeback i USA og Asia.

– Vi tror Oslo Børs (OBX Indeksen) åpner ned 0,2 prosent, eller innenfor intervallet - 0,4 til 0 prosent, skriver Berntsen i den daglige oppdateringen.


Ja, eg venter eg å :wink:

Olja fikk seg en knekk. Her er årsaken:

1 Like

image

3 Likes

Tatt inn bear olje på den, så får vi se om den knekker :wink:

Hadde blitt mer turbulent om demokratene hadde hatt både huset og senatet.

Fortsatt ikke helt umulig at de tar senatet også. :crossed_fingers:

1 Like
2 Likes

Regner med Biden vil innføre en ny runde med lock-downs. Sell-off incoming?

2 Likes

Det var denne jeg satt å ventet på i mars som skulle være den siste triggern før jeg gikk inn på nytt.

Inn igjen ? I aksjer etter lock down eller

Ja, jeg hadde satt opp en liste som jeg så etter som negative triggere i mars der jeg så etter inngang i aksjer når ting i min mening var derisket. Dette skulle være den siste, men kom aldri.

Ja, men kommer det 4-6 uke lock i USA , så skal vi nedover først.

1 Like

Selvsagt, men det jeg prøver å si er at jeg så etter denne i mars, men når den ikke kom uten heller infinite QE så gikk jeg inn på nytt. Sitter cash nå å vurderer fortløpende. Men kun trades.

Ok. Sitter selv long i en del-som altid. Men har en ganske aggressiv bear portis nå😂

1 Like

Jeg kan ikke huske å ha sett denne trendlinjen før - men den gir mye mening! :exploding_head:

4 Likes


LiveSquawk
@LiveSquawk

·

1t

Fed’s Powell: Too Soon To Assess Implications For Economic Outlook - Next Few Months Will Be Challenging

i dag 17:52

NTB

144.000 nye smittede på én dag i USA

Antall nye koronasmittede i USA steg onsdag med over 144.000, det høyeste tallet hittil under koronapandemien.

Det er en stigning fra 140.300 dagen før, ifølge Johns Hopkins-universitetet som oppdaterer tallene daglig.

Siden pandemien startet i mars, har USA registrert 10,4 millioner smittede og 241.800 koronarelaterte dødsfall, langt høyere tall enn noe annet land.

USA rammes nå av det noen kaller en tredje bølge av pandemien, med en stadig mer eksplosiv økning av smittede siden september.

Innleggelser på sykehus og dødsfall er nå også på vei oppover, noe som typisk skjer noen uker etter at smitten øker. Onsdag ble det registrert nesten 2.000 døde, det høyeste tallet siden mai.

I over en uke er det nå registrert over 100.000 smittede hver dag, og tallet øker nesten for hver dag som går.

Smitten sprer seg nå over nesten hele landet, ikke minst i Midtvesten og præriestatene. Blant statene som melder om nye rekordtall, er Illinois og North Carolina, Utah, Kentucky og New Mexico.

President valget har satt sine spor ser jeg :slight_smile:

I mellomtiden er presidenten busy med å spille golf og snakke med advokatene sine. Den gjengse amerikaner sliter. Det er HELT uforståelig for meg hvordan noen med vettet i behold kan holde med den mannen. Sånn helt seriøst… :roll_eyes:

2 Likes