Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Nå driter Trump i hele markedet, og lar det seile sin egen sjø :

Twitter
Kai Ryssdal

“…senior Republicans privately don’t believe Trump will agree to any spending deal - or a Covid relief bill - before he leaves office.”

The economy’s on its own 'til 20 January https://t.co/B7OUdezrvC

— Kai Ryssdal (@kairyssdal) November 12, 2020

Eneste grunnen er vel hvis de ikke har tro på at noen kan hjelpe. Trump blir noe helt annet enn vanlige politikere og da bare stemmer de på han for å se om det kan skje noe annet da. De driter i hva han måtte stå for bare det er et ørlite håp om at livet kan bli litt bedre.

Det gir mening, i følge folk som har jobbet tett sammen med ham er han ekstremt hevngjerrig. Han vil jo landet skal rakne mest mulig før Biden tar over.

8 Likes

Jeg skal kjøre langt (hjem) i morgen og fikk feilmelding på bremsene i dag - tenkte mitt.

2 Likes

To utfordringer i USA og globalt nå er jo Covid, men også høy arbeidsledighet.
Dette er tider som setter spor i oss alle, men spesielt de som driver mindre bedrifter som nå går konkurs, eller andre som blir oppsagt. De som driver for seg selv har på mange måter mye av sin selvfølelse knyttet til det de driver med og gjerne etternavnet på logoen.

Det gjør noe med et menneske å ikke føle seg nødvendig lengre, gå hjemme og se ungene i øynene uten at vanlig lønn kommer inn.

5 Likes

Kan bli en farlig og kaotisk tid framover i USA:

Et innlegg alle bør lese før verdens myndigheter ønsker å innføre Universal Basic Income. En tragedie for menneskets natur.

2 Likes

Skal de virkelig det? Hvor har du hørt dette? Hva med å bare avvikle pengesystemet helt og starte på nytt heller? Dette funker jo ikke i lengden uansett. Tiltroen til penger forsvinner jo gradvis, jeg forstår godt hvorfor Bitcoin har gått som hakka møkk i det siste… :sweat_smile:

1 Like

Kjører på med økning i dag med bear, ser for meg sikring mot helgen og dritt mandag.

Olja knekker fint å :wink:

1 Like

Hvis Trump dunker litt hardere på trommene nå så tror jeg vi får risk-off over dammen inn mot helgen.

1 Like

Mulig eg spør dumt , men prøver;

Hvorfor er det så mye utsalg på Bear olje, når Brent er knapt forandret ?

feks. den med x8 - olja ned 1 % - men endring er 15-20% ?

Antar det er bull og bear sertifikater du sikter til her?

Mest sannsynlig er det pga. Valuta kursen. Oljen følger dollaren, så om du kjøper norske bear sertifikater, så vil de synke enda mer om dollaren styrker seg i forhold til den norske kronen.

aha, NÅ lærte eg noe nytt ja :slight_smile:

så når olja synker , dollaren stiger, og geringen er 8 s åer alt bra når du treffer…

Hm, tror eg sikrer litt mer gevinst og tar ned den posisjonen :joy:

Alltid godt å sikre seg gevinst :sweat_smile: Driver sjeldent selv med giring og da har jeg de som regel maks 1 uke

ja, ikke eg heller. Men var så mye rusk rundt omkring nå at eg ser litt på sikring av long posisjoner.

Dog vil eg ikke kaste bort penger heller.

Takk for innput

Ned 0.01%

image

Gleder meg til å høre om BRED NEDGANG på de TONEANGIVENDE børsene i USA

Og hvordan NASDAQ er den TEKNOLOGITUNGE

:smiley:

5 Likes

Eskalerende handelskrig godt blandet med kraftig smittebølge nr 2, samt kaos i etterkant av valget i USA er en farlig cocktail:

2 Likes

Liker å se hvordan virkeligheten har innhentet markedene ja.

image

Ingen cocktails som biter på QE ad perpetuum. “Markedets” veier er uransakelige.