Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hvis du ikke er FOR Trump, så er du FOR MEIN STRIM MIDIA!!!

Litt av et rally vi fikk av å bli kvitt det oransje rasset

M2 bare fortsetter å øke, uansett hvor lite han foretar seg.

3 Likes
2 Likes

Hva tror du da? Videre opp mot jul? :thinking:

Kommer litt an på hvordan markedet åpner på mandag. Enten er jo det jo reaksjon ned pga vi nådde ath, eller så tipper jeg et gedigent choppy stygt julerally begynner nå, ihvertfall i USD

Alt er jo totalt løsrevet fra kvartalstall, bare masse penger som enten ikke burde eksistert i det hele tatt eller som ihvertfall burde vært i renter , som driver og skvalper rundt hit og dit

4 Likes

Ingen tvil om att bølge 2 blir mye kraftigere enn første bølge, både i Europa og USA. Nærmer seg full krise på sjukehus i flere land. Såg bl.a på tv2 nyhetene i går hvor katastrofalt det var bl.a i hellas. Kanskje litt vel mye eufori på vaksinenyheter som de fleste viste ville komme. Fortsatt mye usikkerhet både på vaksinering og tidsaspekt, noe Nakkestad ga uttrykk for i gårsdagens Senkveld:

i dag 08:14

NTB

41 prosent oppgang i antall registrerte koronatilfeller i USA

Antall koronasmittede i USA økte med 41 prosent den siste uka, sammenlignet med uka før, ifølge organisasjonen Covid Tracking Project.

Antall registrerte koronatilfeller gikk opp 40,8 prosent sammenlignet med uka, antall sykehusinnlagte 20,3 prosent og antall dødsfall 22,9 prosent.

I flere dager er det nå registrert godt over 150.000 smittede. Hele en av 378 amerikanere testet positivt for covid-19 i de sju dagene fra 5. til 11. november, heter det i organisasjonens ukesrapport.

Det ble registrert 7.382 koronadødsfall i USA i løpet av perioden.

Antall sykehusinnlagte har nesten doblet seg i løpet av de siste to ukene, og 47 av 50 delstater har økning i innleggelser. 27 av delstatene registrerte denne uka ny toppnotering for antall registrerte smittetilfeller.

Sykehus landet rundt advarer om at de nærmer seg bristepunktet. Ikke bare er tidligere toppnoteringer for antall innlagte med covid-19 overgått, men smitten er også raskt økende i alle landets regioner.

Verst rammet er Midtvesten. Kansas har nå flest smittetilfeller per innbygger, etterfulgt av North Dakota, South Dakota, Wisconsin og Iowa.

Men også North Carolina, Kentucky og New Mexico har meldt inn nye rekordtall denne uka.

1 Like

Eg vil tro at på et punkt når børsene er så høyt, så vil de store pengene og veddemålene komme inn på bear siden og også short.

Men med ose opp 5,5 % i uken som gikk så skulle eg gjerne ikke vært så mye bear.

Hovedspørsmålet blir vel - vil det stige 10% til :face_with_monocle: eller mer ?

Eg har veddet på at hoved indeks / olje knekker innen 2 uker. Så får vi se om det blir tap eller mega gevinst.

(Men sitter likevel mest long i enkelt selskap på 2-3år perspektiv)

Flere Amerikanske stater med lockdown nå.

Det sier vel litt om hva helikopterpenger kan gjøre, når S&P 500 er opp 11% ytd i en krise som ikke har vært så katastrofal på verdensbasis siden 2 verdenskrig. Og når skal gjelda betales? USA har doblet sin gjeld på under 1 år. Helt galemattias.

3 Likes

Det er nok til neste år det virkelig smeller. Tror han har rett her.

2 Likes

say whaat. har du noen linker?

Har ikke sjekket. New Mexico og Oregon var det snakk om.

Skal se nærmere på det senere.

Edit: https://www.google.com/amp/s/www.latimes.com/world-nation/story/2020-11-13/oregon-gov-kate-brown-announces-14-day-statewide-freeze%3F_amp=true

i dag 12:43

NTB

Østerrike stenger ned på nytt

Den østerrikske regjeringen vil fra og med tirsdag innføre en nedstengning av samfunnet lik den de innførte i mars. Nedstengningen vil vare til tidlig desember.

Blant tiltakene i nedstengningen vil være stengte butikker, portforbud, maksgrense på to personer i privat sammenheng, ifølge regjeringsdokumenter som nyhetsbyrået DPA har fått tilgang til.

De daglige smitteoppdateringene nådde en ny rekord på fredag, hvor det ble registrert nær 9.600 nye smittetilfeller.

i dag 13:04

NTB

Ny rekord i antall koronadødsfall i Polen

Polske myndigheter registrerte lørdag 548 nye koronarelaterte dødsfall siste døgn, noe som er ny rekord. Dermed er det registrert totalt 10.045 dødsfall.

Det ble også registrert 25.571 nye koronatilfeller.

Smittetallene i Polen har steget betraktelig den siste tiden, og landet har til sammen registrert over 690.000 smittetilfeller, hvorav 400.000 av dem regnes som fortsatt aktive.

Polen har vært delvis nedstengt siden forrige helg. De fleste butikker på kjøpesentre er stengt. Det samme er treningssentre, svømmehaller og kulturinstitusjoner. Skoler over hele landet har innført hjemmeundervisning.

1 Like

Oi 5 % økning i antall døde i Polen på 1 dag. Kan det være etterregistrering?

5%? 30% opp fra i går (548 mot 419).
Men jeg tror man får riktigst inntrykk av 7 day average da man får jevnet ut eventuelle skjevregistreringer i løpet av en uke. Noen tar kanskje etterslep i helgene mens andre rapporterer lite i helgene.

Og når jeg trykket på knappen slo deg meg selvsagt at det var 5% økning i totalen du mente :grimacing: De har hatt veldig stygg utvikling i det siste så ikke bare etterregistrering nei.

Ser ut til at USA er klar for videre oppover - fnyser av små ujevnheter i veien.

image

“Investorene er glade for at koronakrisen er et gjennomgått kapittel!”

Asia og Europa følger amerikanske futures, asia sikkert også hjulpet av frihandelsavtale på plass

Jeg sitter ute av bear for øyeblikket, for stor risiko for at startes en meltup her.

Kjøper heller ved 760 området

ja, merkelig hvor alt buller opp.

2 Likes

Synd ingen fortalte meg at verden kom til å løse problemene sine gjennom QEI for 10 år siden. I en verden med fiat vil pengemengden alltid gå oppover I guess, så det var kanskje intuitivt i retrospekt at endgame var det her, hvor nær sagt ingen negative hendelser i realøkonomien setter preg på den falske børsøkonomien.

Endgame er nok kaos, så kanskje det ikke betyr så mye at man “tjener penger” (les: number goes up) i et kort perspektiv, enten det er bull eller bear.