Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det hadde vært for jævli om bjørnene ble utryddet grunnet mangel på næring, så dette måltidet unner jeg dere :cut_of_meat:

Oksene ligger som noen feite slasker på jordene uansett hvor jeg snur meg, det er ikke slik det skal være.

Husk å spise godt mens det er mat å få, FOMO kommer nok snart tilbake og kaster maten over gjerdet til de feite oksene igjen :ox:

4 Likes

“Vi rører ikke renten før 2024!”

“Vi rører ikke renten før 2023!”

“Vi rører ikke renten før 2022!”

:sweat_smile:

4 Likes

Tenker realiteten begynner å gå opp for FED. Å pøse penger inn i ett marked, og i tillegg ha null-rente i flere år bare må gå galt.

3 Likes

Alltid greit med ett pust i bakken :slight_smile:

Eh. Du mener de har pøst inn penger i årevis uten å tenke konsekvenser, det er det bare dere her på tråden som har gjort?

1 Like

Vi har vel ikke tenkt på dette i årevis….
Vi begynte nå for ett par uker siden…

Cash is king :flushed:

1 Like

En vis kvinne sa engang, “ikke se deg i bakspeilet, du skal ikke den veien…” :wink:

1 Like

Kjenner henne ikke. En viss kvinne sa også «når du kikker i bakspeilet har du fortsatt blikket forover, samtidig som du får med deg hva som er bak deg». :wink:

Neida. Det er spennende tider og som passiv medlem merker jeg hvordan det hardner til også her. Det er akkurat som om folk samles i hvert sitt skip og er villig til å gå ned med det.

Jeg må benytte anledningen til å takke alle her, jeg lærer mye av å følge med her.

2 Likes

Regner med å kjøpe meg inn igjen mandag, men det er selvsagt at skulle osebx teste 1 090 eller potensielt 1 060 blir jeg avventende og eventuelt ordentlig bear. Og det er jo ett par andre signaler jeg også vil ta alvorlig - som hvis BTC krasjer, eller alt av tulleaksjer eller bingotek faller, osv. Dvs, sånne tegn som tyder på at kjøpersiden har tatt ferie og folk vil ut av løse drømmehåp koste hva det koste vil.

Men per nå antar jeg at jeg har kjøpt meg i hvert fall delvis inn igjen før kl 13 mandag.

Ellers har vi jo snakket lenge om at onsdag denne uken til mandag neste uke er perioden for å vise retning, så at markedet tester litt opp og ned her kan man vel ikke være overrasket over. FED møte og kvartalsopsjoner er en flott kombinasjon for at markedet kan finne ut om det vil noen vei - og i så fall - hvilken vei.

6 Likes

Helt normal menneskelig psykologi det :blush:

Denne korreksjonen var varslet og på høy tid, men er personlig ikke overbevist om at dette var toppen. Som jeg skrev til @holmes i går trengs det mer data for å konkludere.

Jeg la merke til sektorrotasjonen @anon80503862, fra verdi tilbake til tech. Interessant om det fortsetter neste uke eller om tech joiner heisen ned… :wink:

Alt skal ned

1 Like

Det bør falle rimelig langt for å være verdt ventetiden. :slight_smile:

Jeg har vært ut og inn flere ganger, nå sist kjøpte jeg på torsdag og fredag ( når omx lå på pluss i går).

3 Likes

Tenkte mer på de som har sittet cash og ventet i månedsvis.

Han tror på en korreksjon på minimum 10% i løpet av 2-4 uker.

Stemmer. Jeg handlet meg litt VIX i dag. Bare småtteri og for morro skyld. Har prøvd meg på bjørneinstrumenter før men ikke egentlig helt forstått hvordan de burde brukes mtp. rebalanseringen. I følge det jeg har hørt skal man ikke sitte lengre enn noen dager i sånne instrumenter, og da er jo riktig timing ganske vitalt.

Det kommer an på gearingen - jeg har omx xact bear med 1,5x gearing som jeg har tenkt å beholde en god stund om jeg ikke går ut på SL. Men VIX ser også bull ut her (høyere risiko og oppside)

2 Likes

Er rimelig sikker på at min SL heller ikke vil trigges til uken da dette ser ganske bearish ut på kort sikt - og enig med han duden på Kitco, brudd på wedge og potensielt fall på 10% (jeg får measured move på 12%, men…)

Merker det plutselig ble mer aktivitet fra oksene i denne tråden også. Tolker det positivt for oss bjørner :sweat_smile:

3 Likes

Hvor leng er “en god stund” om jeg kan spørre? Snakker vi uker, måneder?