Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

En ting er sikkert - få eksperter i dette markedet. Som Bernanke sa det:

“Economics is a very difficult subject. I’ve compared it to trying to learn how to repair a car when the engine is running.”

3 Likes

Jepp, de som tror de vet hvor markedet skal gå har feil holdning.

Man kan rasjonalisere, håpe og tro, men å forutse det; no way :wink:

Jeg har sittet ved Norges største meglerbord i over ti år og hørt på analytikere, økonomer og meglere som har hatt «fasit» til en hver tid. Det er flere bom enn treff, sånn er det bare.

5 Likes

Bra tråd:

1 Like

Jeg har krøpet til korset etter å ha vært litt for cash-tung. Kjøper forsiktig indeks + litt EM og tech jevnlig med diamondhands - men med cash i bakhånd for å ta noen jafs skulle det gå langt ned.

Mindre styr - mindre behov for å lese nyheter og pengene øker stadig.

1 Like

En fryd å lese den gryende optimismen her på bjørnetråden. Håper dere får rett :wink:

Men jeg beholder mine bjørner for sikkerhets skyld en liten stund til tror jeg.

1 Like

Folk har for mye penger :sweat_smile:

3 Likes

Fint å sitte med bear omx og ikke obx i dag

1 Like

Det er dumt å ikke forsyne seg når penger er gratis vet du :laughing::wink:

1 Like

Jeg tror innlegget ditt er typisk “top-ish”. :smiley:

Penger er gratis nå ja, jeg tenker bare på all smerten som kommer senere.
Ingen vet når, men jeg synes det er fint å praktisere nøkternhet, være takknemlig for det man har :slight_smile:

2 Likes

Man blir ikke så verst takknemlig hvis man eier en Porsche heller. Det er ikke slik at jo mer midler man har dess mindre bra menneske er man.

Nøkternhet er noe vi alle har vært gjennom, og det skal man ikke kimse av. Man har ikke levd hvis man ikke har hatt økonomiske utfordringer.

5 Likes

Når kjøper den siste Permabjørn sine første Bullaksjer?

Kan du gi beskjed så vi vet når dette kan snu :-?

Tror permabjørnene har kjøpt bull allerede

^OMX 2242,24 -1,14%

:partying_face:

2 Likes

TON – The Supreme Court ruled Wednesday that a U.S. agency overseeing Fannie Mae (FNMA) and Freddie Mac (FMCC) was structured unconstitutionally, but the court declined to void a government decision to channel the mortgage giants’ profits into the Treasury Department.

The ruling came in a long-running battle stemming from the government takeover of Fannie and Freddie during the 2008 financial crisis. The feds, through the Federal Housing Finance Agency, instituted the profit sweep in 2012 to more quickly reclaim taxpayer dollars that kept the firms afloat after they suffered steep losses.

Noen tanker her?

2 Likes

2 Likes

Tanker om volumet?

Også fulgt med på market breadth - langt færre aksjer som deltar nå enn i den forrige boksen… :thinking:

1 Like

Litt sent på kvelden her, men sånn kjapt så er det mindre volum her oppe en forrige boks. Ser dette tydelig på weekly. Men som jeg har nevnt tidligere er vi i en mindre opptrend innad i en større trend. Noe som i denne konteksten vil gi oss mindre volum normalt sett.

Rangen ser mindre volatil ut en tidligere range. Den hadde ikke større brudd av trenden som tidligere range hadde. På weekly ser man tydeligere demand på testene til nedsiden på høyt volum.

Utifra disse observasjonene: Er rangen mer eller mindre bullish en forrige range?

Og utifra konklusjonen derifra kan man gjøre seg opp en mening om kommende begivenheter vil være mer bullish eller mindre bullish en forrige gang :man_shrugging:

I det store bildet er trenden fremdeles inntakt.

2 Likes