Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hecla er opp +3,31%

L O L. Da var FED fornøyd med korreksjonen :slight_smile:

1 Like

Thank You for your service plunge Protection team

2 Likes

Virker å være litt uenig med Powell… :thinking:

3 Likes

2% target, hah, try 20% :smirk:

2 Likes
3 Likes

Interessant.

Så Minervini er flinkere og bedre enn meg på å spå markedet. For min del oppfatter jeg en close over 4 200 (4 212 akkurat nå) på SPX som bullish signal og at man må ned under 4 170 før det blir mer bearish.

Får se hvordan close i USA blir tenker jeg før jeg vurderer å selge det jeg kjøpte i dag. I utgangspunktet er jeg nok mer optimistisk enn han fram til 30. juni.

1 Like

Spådde han også at markedet kom til å snu opp i dag? Eller kom kommentaren etter at han så hva markedet hadde gjort og fant på en forklaring? :see_no_evil:

3 Likes

Ikke uenig med deg her - forventet selv en backtest av bruddet men ikke at vi skulle ta ut 20 dagers snitt OG bryte tilbake inn i formasjonen. Hadde trodd 20 dagers ville rejecte på 1. forsøk.

Det sagt så er markedet åpent enda, så close her blir spennende å følge med på - kan fremdeles være bulltrap, kan også bli en bear trap dersom folk åpner shorts her på back-test av trendlinjen.

1 Like

Han spådde vel ikke markedet opp i dag, men han spår vel at markedet skal sidelengs/ned fra nå av. Som er motsatt av hvordan jeg tolket det (sidelengs/opp - fram mot månedsskiftet juni/juli).

Alltid interessant når en person man respekterer ser akkurat det samme som deg, og kommer til motsatt konklusjon :slight_smile:

6 Likes

‘You saw the reaction in the markets when the Fed just even hinted at tightening. I don’t’ think they can tighten a lot without having a big, negative effect.’

6 Likes

Disse analytikerene dere henviser til har jazzet om bjørne tider i snart 1 år. Er det timingen de sliter med? :bear:

2 Likes

Leste ikke at det var Minervini… Han har vel strengt tatt ganske god hit rate. :+1:

1 Like

Sliter og sliter

Mark Minervini + 182.6%

5 Likes

:smirk:

Noen nye doomsdays prepers der ute som skal calle 20 % fall? Ser ikke lovende ut for de som prøver å prate ned markedene gitt.

Vanskelig å se noe klart trendbrudd ned her.
Eller?

Kanskje vi skal ned - kanskje det er 1985?

Tipper vi ser sektorotasjon tilbake til vekst igjen når ti-åringen nå har roet seg og bikket litt ned igjen.

Blackrock-fondene (Next Gen og World Tech) har i alle fall gått som en kule siste måned med + 14 % :v:

2 Likes