Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

“We are on the verge of a humanitarian catastrophe and approaching potentially 400,000 Americans who could perish by the early part of next year,” Dr. Peter Hotez, dean of the National School of Tropical Medicine and professor of pediatrics and molecular virology and microbiology at Baylor College of Medicine, on CNN.

Lol.

4 Likes

Drar jo indekser alene , glad eg kastet den bear for noen dager siden.

Ikke akkurat samme euforien i Asia som det var i Europa og US etter vaksinenyheten fra Moderna:

Forsiktig børsoptimisme i Asia etter vaksinenyhet

3 timer siden · Martin Hagh Høgseth

Det er begrenset glede på de asiatiske børsene etter at legemiddelselskapet Moderna mandag ettermiddag kom med nyheter rundt sin coronavaksine. Med unntak av børsene i fastlands-Kina er det forsiktig oppgang rundt på kontinentet.

Utviklingen kommer etter at Wall Street steg markant etter vaksinenyheten. Moderna opplyste at vaksinen er mer enn 94 prosent effektiv mot viruset.

Også forrige uke var det kraftig oppgang på børsene da legemiddelgiganten Pfizer og tyske Biontech la frem en studie som viste 90 prosent effektivitet for deres vaksine.

Slik er utviklingen på asiatiske børser:

  • Nikkei 225 i Tokyo stiger 0,27 prosent

  • Hang Seng i Hongkong er opp 0,12 prosent

  • Kospi i Seoul stiger 0,18 prosent

  • Shanghai Composite faller 0,20 prosent

  • FTSE Straits Times i Singapore klatrer 1,00 prosent

  • ASX 200 i Sydney er opp 0,15 prosent

Nå skjer det karer! Endelig en rødfarge å spore :heart_eyes:

1 Like

Sikre gevinst på bear NÅ

1 Like

Hvordan kan en ha gevinst på Bear nå som alt er på «topp» ?

Tøft å sitte cashtung i dette miljøet… :smiley:

Tar man bort dippen fra februar til midten av august så har indeksen gått slakt oppover som på ei snor. :slight_smile:
image

2 Likes

Det var ment som en spøk siden indeks sto i -0,02%

Rakk akkurat ikke likvidere posisjonen min før det ble grønt igjen. Bare å sitte på opp til 900 da.

jaja, det skal vel gjøre vondt før det blir bedre :wink:

Lusker ikke inn i hiet og aksepterer tapet ennå .

Selv om oppgangen skulle snu ned 50% (which it won’t) vil det bare, i XACT OBX BEAR-termer, reflektere SAS’ oppgang den siste uka (ca 100%).

image

ja, der er for mange jalla rally :wink:

3 uken på rad nå med oppgang så det kommer nok en korreksjon. Spørsmålet er hvor stor den blir.
Mest sannsynlig en higher low? Som jeg skrev i går, jeg tipper vi skal besøke 780-770 ila. denne uken. Korrigerer den ikke såpass så er styrken i bevegelsen mye mer robust enn jeg antar.

Nå høres jeg sikkert skikkelig ut som en negativ Nancy her, men dette kan ikke være riktig?
Misforstår jeg noe nå? Sample settet de har hentet ut analysen på er av 95 pasienter hvor bare 5 fikk Covid, og resten ikke? Så man har effekt på 90 pasienter? Er det det de mener?
Eller mener de 5 hadde effekt siden de 90 andre fikk placebo? :thinking:

The trial involved 30,000 people in the US with half being given two doses of the vaccine, four weeks apart. The rest had dummy injections.

The analysis was based on the first 95 to develop Covid-19 symptoms.

Only five of the Covid cases were in people given the vaccine, 90 were in those given the dummy treatment. The company says the vaccine is protecting 94.5% of people.

Bearish

Tross Ungarn og Polens veto, føler Tyskland seg trygg på at det er mulig å finne en løsning for EU-budsjettet.

Det nye budsjettet skal begynne å løpe fra nyttår, men mandag satte Ungarn og Polen foten ned. Dermed setter de også en foreløpig stopper for EUs gigantiske gjenreisingspakke etter koronakrisen

Mon tro om DAX er et bedre Bear bet enn SP500 de kommende månedene?

Jeg stusset også over det selv. Fasiten ligger nok i den offisielle pressemeldingen fra selskapet

This first interim analysis was based on 95 cases, of which 90 cases of COVID-19 were observed in the placebo group versus 5 cases observed in the mRNA-1273 group, resulting in a point estimate of vaccine efficacy of 94.5% (p <0.0001)
https://investors.modernatx.com/news-releases/news-release-details/modernas-covid-19-vaccine-candidate-meets-its-primary-efficacy

Som er noe helt annet enn at faktisk vaksinen beskytter 94,5%.

Snakk om fjæren som ble til høns her… :sweat_smile:

1 Like

Halvparten har placebo og halvparten har vaksine, 95% av de som ble smittet hadde fått placebo, dvs 95% beskyttelse. Er korrekt det.

1 Like