Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

De har vaksinert 15k, men samplen her er 95 pasienter. Av disse 95 var det bare 5 som hadde fått vaksine. Resten var i placebo gruppen. Hvordan kan man konkludere med 95% effekt da, på 5 pasienter? Virker latterlig lavt spør du meg…

95 smittede, hvorav 5 av de smittede hadde fått vaksine. Det betyr ikke at man bare følger 5 med vaksine.

1 Like

Det gir mye mer mening slik CNN formulerer det (om det stemmer):

15,000 participants were given the vaccine, and only five of them developed Covid-19.
None of the five became severely ill.

Det som er usikkert er om de tester alle, eller bare de med symptomer, i så fall kan det være at man blir asymptomatisk, men smittet. Det gjenstår å se.

Ellers er det jo noen bivirkninger, så her er det bare å glede seg:

Grade 3 (severe) events greater than or equal to 2% in frequency after the first dose included injection site pain (2.7%), and after the second dose included fatigue (9.7%), myalgia (8.9%), arthralgia (5.2%), headache (4.5%), pain (4.1%) and erythema/redness at the injection site (2.0%

Sjekk kjøpersiden en som har lagt inn kjøp av 1,3 mill på 23.845

Nettopp den formuleringen tyder på at bare de med symptomer testes

Guess who’s back, back again, the wedge is back, tell a friend… :sweat_smile:

3 Likes

Den så jo ganske bra ut eller hva syntes du @holmes?

1 Like

Vet ikke hva de legger i «fatigue» som 10% rammes av etter dose 2, men forhåpentligvis ikke så alvorlig. Ellers ser jo virkningen veldig god ut foreløpig.

1 Like

Knekker olja nå, så kan det bli rødt her.

1 Like

Jeg tenker at enten får vi en tilsvarende konsolideringsreaksjon nå som i juni, eller så eksploderer det.

Sjekk rsi og heikkin ashi

Eksploderer som i videre opp? Eller raskere ned?

Ja at man får en helt irrasjonell melt up.

Jeg heller mot å tro at det ikke skjer, men lykke til å være superskråsikker nå.

1 Like

Klassiske bull-tegnet? Kjøp når de store sier selg

2 Likes

…men melt-up når momentum indikatorene allerede har gått så mye?

Jeg er en av de som ikke sverger til “høy RSI betyr videre opp”, men jeg bruker mer stochs enn vanlig RSI for å danne meg et innblikk av hva moment sier. - det sagt så er dette markedet det merkeligste jeg har vært borti i mine 10 år på børs, så jeg utelukker ingenting.

DAILY STOCHS

På mitt chart over her har kombinasjonen av så høy rsi og stochastic på en gang gitt en reaksjon ned hver eneste gang. Ikke nødvendigvis voldsomme bevegelser, men trykk nedover.

Så er spørsmåler om den da finner støtte i støttesonen jeg har tegnet opp mellom trading range og key resistance, da kan det begynne å lukte svidd shorts igjen.

2 Likes

Enig - alt ligger tilrette for en teknisk korreksjon. Jeg ser ikke noe som tilsier det skal voldsomt langt ned, kanskje 780-770 / higher low på weekly. Jeg følger med på nyhetsbildet i tilfelle det skulle dukke opp noe som forandrer det scenariet. Ville ikke gått long i dag uansett, for å si det sånn.

Closer vi noenlunde her så har vi en inverted hammer (topp!) på daily i OBX.

2 Likes