Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Ser ut som bounce toppen er satt? All aboard the bear train :bear: :bullettrain_front:

Nå har jeg snart tapt en månedslønn på å kjøpe bear hver gang du hausser! :sweat_smile:

1 Like

Det blir fort en årslønn i gevinst når det krakker

Ja, pen rejection foreløpig, også i US futures :wink:

1 Like

NÆMMEN, reverserte det igjen? BEAR mode over?

Se siste segmentet. @Nocturne du har vel oversikt på TA’en. Hvordan ser det ut? Trenger en oppdatering på YT kanalen din nå :grin:

@holmes skriver her når det har gått ned, ikke før? Så du har shortet hver eneste bunn? :see_no_evil:

1 Like

14:50:35

Till Zhang

Republikanere ønsker å utsette Bidens infrastrukturavtale

Biden-administrasjonens mål om å få godkjent en infrastrukturavtale på 1,2 billioner dollar, tilsvarende nesten 10,8 billioner norske kroner, møter onsdag motstand fra republikanerne i det amerikanske senatet, som søker om å utsette avstemningen om forslaget. Det skriver Reuters.

Demokraten Chuck Schumer ønsker å få gjennomført en avstemning klokken 20.30 norsk tid, men republikanere som deltok i forhandlingene om lovforslaget mener det mangler kostnadsestimater og en komplett tekst.

Den republikanske senatoren Mitt Romney sier nå at han har bedt Schumer om en utsettelse.

Romney advarte tirsdag at dersom avstemningen gjennomføres, så vil han og andre republikanere stemme nei – selv om de egentlig støtter infrastrukturavtalens rammeverk.

Senatet er likt splittet på partilinjer mellom demokratene og republikanerne, og avtalen krever derfor støtten til minst ti republikanere for å godkjennes.

«Jeg håper fortsatt at Schumer kan overtales til å utsette avstemningen til mandag. Vi gjør fremskritt. Vi jobber nonstop,» sier senator Susan Collins, som er medlem av det republikanske partiet.

1 Like

Skal få med meg den. Er på ferie så får ikke lagt ut noe på YT denne uken desverre. Slik jeg ser det har OBXen bare testet bruddet nå og bekreftet dette. Endrer mening om vi bryter over 20 dagers igjen og inn i wedgen.

S&P futures ser ut til å danne en trekant… :thinking:

1 Like

Jeg visste ikke at han hausset kun for å få volum til å selge…

De amerikanske og europeiske investorene snudde på hælen i går, da de sendte børsene kraftig opp etter mandagens “selloff”. Frykten for svakere vekst grunnet smitteøkning, kombinert med urovekkende høy inflasjon, preger markedet for tiden», skriver Roger Berntsen i en oppdatering fra Nordnet onsdag.

Berntsen minner om at de fleste aksjeindeksene rundt om i verden, utenom i Asia, fremdeles handles nær all-time high.

Olje

Onsdag handles et fat olje for rundt 70 dollar, og det er kun to uker siden oljeprisen nærmet seg 80 dollar fatet.

«Oljeaksjene har naturlig nok falt tilbake som en følge av den kortsiktige priskollapsen, men ikke veldig mye da 70 dollar fatet fremdeles gir gode overskudd for oljeselskapene», skriver Berntsen.

Analytikeren mener det er viktig å være klar over at dersom oljeprisen skulle stige for høyt så vil det kunne kvele veksten i verdensøkonomien, noe som vil være negativt for alle.

Kjøp og hold og sjekk saldo i slutten av september

Kristin Skaug uttaler følgende i artikkelen til @holmes:

Hun tror at nordmenn har sett til aksjemarkedet i økende grad under pandemien, og forklarer det med «bedre tid og mer penger i lommeboken».

:face_with_monocle:

Er det bakvendtland vi lever i, eller hva skjer?

Kan noen forklare meg hvordan vi lever i “bedre tider” akkurat nå?

16:08:04

TDN Direkt

Amerikanske selskaper fortsetter å skru opp prisene

Selskaper i USA forbereder seg på at inflasjonen er vedvarende, samtidig som president Joe Biden har uttalt at inflasjonen “kun er midlertidig”.

Undersøkelser Bloomberg har gjort viser at en rekke amerikanske selskaper innenfor ulike sektorer nå forbereder seg på at prisveksten observert i landet er av vedvarende art.

–Er det fortsatt utsikter for høyere prisvekst? Ja, det er det. Kommer vi til å øke prisene for å håndtere det? Ja, så klart, uttalte administrerende direktør i Pepsi, Hugh Johnston til Bloomberg tirsdag.

Sjefsøkonom i Jefferies, Aneta Markowska, uttaler til nyhetsbyrået at hun ikke har sett denne styrken, bredden og vedvarendeheten av prisvekst siden 1980-tallet.

1 Like

Har ikke lov til å reise, bruke penger, gjøre noe - så alt havner på børs.

1 Like

Joda, jeg forstår det. Jeg lurte vel heller på om børsnivåene faktisk står til inntjeningen, og om man dermed i realiteten kan kalle dette “bedre tider”?

Bedre tid som i at man ikke pendler 2,5 timer om dagen til jobb.

3 Likes

Ja, hehe, jeg ser nå at jeg totalt mistolket det hun skrev :rofl:

1 Like

Sammen med lønningene og prisene

Bløffer Powell?

Hva tror du om inflasjonsutviklingen fremover?

– Det er en relativt høy risiko for at inflasjonen blir betydelig høyere enn markedene priser inn i for eksempel lange renter. Det er USA som er førende både med hensyn til vekst og inflasjon, og derfor lytter mange til sentralbanksjefen, Jerome Powell. Han mener økningen i inflasjonen vi har sett i det siste er forbigående, men det kan være han bløffer og det kan være han bommer. Han bløffer hvis han egentlig vil ha inflasjon – det vil jo gjøre gjeldsnedbetaling lettere for alle med høy belåning, og USA har høy gjeld. Men han kan også tro på sitt eget budskap, og bomme, sier Rognstad, og fortsetter: