Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Tipper ny ATH før rentemøte 28/7.

Mulig det snur der hvis Powell snakker mer tull om transitory inflation og tapering.

Inkluderer det kanskje midlertidig høy arbeidsledighetstrygd? Hvis dette er medianen, så kan vel den ha blitt flyttet greit.

5 Likes

aaaaanyways

litt humor for bjørnene

1 Like

Ikke akkurat bear close på verken Nasdaq eller S&P 500…

1 Like

Disse bjørnetrådene i sine utallige versjoner som varsler korreksjoner og krakk er virkelig noe for seg selv ja.

1 Like

Timingen er definitivt vanskelig, spesielt når markedene er så styrt av sentralbankenes støttekjøp og det at markedsaktørene tror på narrativet til sentralbankene om at de vil holde dette oppe, koste hva det vil. Samtidig må man spørre seg hvorfor folk som Buffet, Burry, Grantham m.fl. ikke er med på leken og hvorfor de store bankene sitter med rekordmengder med cash.

Ser vi fallet på mandag isolert sett så burde det tilsagt en større korreksjon i emning, noe det tekniske bildet har antydet lenge. Jeg må si meg overrasket hvis dette er alt vi fikk, til tross for støttekjøpene. Rasjonale bak dette er basert på det tekniske bildet hvor både volum og akselerasjon når det først begynte å korrigere tilsa at dette burde lenger ned (minst 5%, men potensielt 10% til).

Holder enda muligheten åpen for at hovedindeksen her hjemme kan danne et bjørneflagg, close i dag under 20 dagers glidende snitt tilsier at oksene ikke er out of the Woods yet. Jeg tror at det fremover ikke vil være like enkelt som å hive dart på en liste med tickere og tjene penger, som det var i fjor og første kvartal i år.

Spennende er det i allefall fortsatt :wink:

1 Like

Nettopp disse er jo steinalder/konservative i tankegangen? Uten stimuli hadde de fått rett. Børs og finans er faen meg det eneste som er bra i USA nå, rakner dette blir det så stygt som aldri før, da snakker vi fort tredje verdenskrig😅

4 Likes

Samme bjørnetråd, mange navn :sweat_smile:

1 Like

Tror på korreksjon

Enkelte strateger tror at markedet kan gå inn i en ustabil periode, og at vi kan se en korreksjon, skriver CNBC. Bekymringer om inflasjon og nye smittetilfeller i USA er momenter som investorer vurderer, skriver nyhetskanalen.

– Jeg tror det vi har sett her er de tidlige advarselstegnene til en korreksjon som vi sannsynligvis vil se… i slutten av august, september, oktober, sier Matt Maley, aksjestrateg i Miller Tabak, til CNBC.

Ifølge tall fra Johns Hopkins University har mer enn 191 millioner mennesker blitt påvist Covid-19 siden starten av pandemien, og mer enn 4,1 millioner har mistet livet.

1 Like

Sier vel bare at en skal være forsiktig…veldig forsiktig…
Vi har bikke Shillier PE raten fra 2007, vi er lang over 1929 og vi nærmer oss fort Dotcom 2000,
Når det kommer til PE raten så har vi og bikka dotcom og går opp over.
For meg virker markeded veldig dyrt og jeg ser ikke noe grunn til og være investert mye her nei. Jeg shorter ikke så da taper man heller ikke.
for de som har sett dokumentarer om 2007 krakket så tror jeg vi er lang over der nå Amerikanere har mer lån en 2008 igjen. De har ikke råd til at verken renten går opp eller inflasjon…
(Men i kan fint gå 5-10-15% til men…

6 Likes

Ligger an til å få en lower high på de fleste indeksene nå (om ikke alle)

1 Like

Indeksene er på tur oppover, så da foreslår du at det blir en lower high før dagen i det hele tatt er begynt?

1 Like

Ny ATH i USA i dag eller i morgen?

Hvor mange ganger har børsene krakket to år på rad da?

Nordeas meglertopp om uroen i aksjemarkedet: – Mye er priset på tro, håp og kjærlighet

Thorodd Bakken (49) i Nordea Markets tror svingningene vil ramme ferskingene på børs oftere fremover. Nordens største meglerhus har aldri hatt mer å gjøre.

Nordea Markets-sjef Thorodd Bakken tror på større svingninger i aksjemarkedet fremover, og mener nykommere på børs er spesielt utsatt for kursfall.

1 Like

Investeringsbanken Jefferies mener pandemien vil føre til varige skader for økonomiene i Sørøst-Asia.

Internasjonale finansinstitusjoner og kredittvurderingsselskaper har nedjustert vekstprognoser og kommer daglig med nye advarsler.

2007 /2008 så var det vel i hvert fall et lite krakk /korreksjon før krakket

Så ca 10% av krakkene skjer to år på rad da? Virker litt som at oddsen er litt i mot nytt krakk nå.

Veldig enig, det er disse tingene som bekymrer meg mest også, og som skriker et ordentlig krakk rimelig snart. Folk ser på korona-krakket som en korreksjon, når det i realiteten fortsatt var langt til normal prising for de fleste aksjene.

3 Likes