Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Ohh. Jeg rører ikke pensjonssparingen… kan jo være dette galskaper går bra.

1 Like

Har enda mange år igjen av arbeidslivet - tenkte det var så enkelt å endre vektingen via app, so why not. Kan enkelt endre tilbake igjen når ting har korrigert, og innen 6-12 mnd så tenker jeg dette har korrigert ganske kraftig :wink:

4 Likes

Forslag til gode rentefond ?, tenker jeg går for renter en periode på pensjonspengene.

1 Like

16:08:22

TDN Direkt

Høyeste inflasjonsforventninger i eurosonen på over tolv år

Torsdag kom månedens konjunkturbarometer for eurosonen inn, hvilket blant annet viste at inflasjonsforventningene til næringslivsaktørene ikke har vært høyere siden 2008.

Det fremkommer av rapporten, publisert av Europakommisjonen, at priser i absolutt alle sektorer i regionen har økt den seneste måneden. Kommisjonen noterer videre at aldri før har næringslivet i eurosonen hatt høyere forventninger til neste kvartals prisvekst.

Næringslivets inflasjonsforventninger økte til 2,4 prosent i juli, fra 1,7 prosent i april. Dermed er næringslivets inflasjonsforventninger på det høyeste nivået siden 2008, noterer kommisjonen.

For Tyskland kom det i dag inn foreløpig inflasjonsdata for juli, og konsumprisene la seg på 3,8 prosent på årsbasis, sammenlignet med konsensusforventningen på 3,3 prosent ifølge Trading Economics.

Sentralbanksjef i Tyskland, Jens Weidmann, sa til Reuters forrige uke at han er bekymret for lavrentemiljøet Den europeiske sentralbanken (ECB) har kommunisert de vil bli liggende på i lang tid fremover, og han fortalte at han tror inflasjonsnivået i Tyskland vil legge seg på fem prosent senere i år.

3 Likes
3 Likes

Nå går vi snart inn i august, september og oktober - klassiske bjørnemåneder :pray::ok_hand:

4 Likes

«Hang Seng indeksen i Hong Kong er for øvrig ned 5,4 prosent inneværende år, noe som står i sterk kontrast til utviklingen i Europa og USA, der hovedindeksen er opp tosifret», skriver analytikeren.

1 Like

Har sikkert ingenting å gjøre med at kina anekterte hele HK, innførte kjipe lover, samt arresterte tusenvis.

5 Likes

Men mer spesifikt gjelder det China Evergrande.

Folk har i årevis spådd boligkrise i Kina ala 2007-2008 i USA. Bare mye verre. Muligens sprekkene begynner å vises i markedet nå?

2 Likes

I tillegg har vel Kina gjort en del rundt Alibaba og Jack Ma. Gir vel tydelige signaler at man må ikke bli for stor i Kina, da kommer staten og blander seg inn.

Beijing’s protracted dismemberment of Jack Ma Inc. continues.

“Bridle on the horse” hardly describes this orgy of value destruction. This “horse” has suffered multiple amputations, performed without finesse by the Chinese government. The Ma empire is worth half what it was 9 months ago.

The process is not over. Beijing is now doling out some of the most lucrative slices of Ma’s business to new “partners” of its choosing, including one of the most corrupt and financially shaky companies in all of China.

2 Likes

Også relatert:

Virker som at den kapitalistiske eliten ønsker endring hvertfall. Ser for meg at hvis det slår sprekker internt i Kina om noen måneder/år tar disse milliardærene muligheten og organiserer litt større trøbbel mot kommunistpartiet?

1 Like

Kommunistpartiet består av mange fraksjoner. Det vi ser nå er bare Xi som stranmer inn på markedsaøkononien. Er en grunn til at de bruker mer penger på indre sikkerhet enn militæret

1 Like

Deltaviruset kan vise seg å bli problematisk:

1 Like

Turbulente tider i vente?

12:32:43

TDN Direkt

Amerikanske finansmyndigheter stanser alle kinesiske børsnoteringer på pause

Det amerikanske finanstilsynet (SEC) har stanset behandling av børsnoteringer (IPO) og annet salg av verdipapirer fra kinesiske selskaper mens tilsynet utarbeider ny veiledning til investorer om regulatorisk risiko fra Beijing.

2 Likes

Toppet opp litt bear her så får vi se om det lønner seg :thinking:

Hvilken formasjon er dette? (Nocturne får ikke svare)

1 Like

Fint bear flag det, Holmes :wink:

1 Like

Ikke lett og time denne…

2 Likes

Den der blir så håpløst misvisende som det er mulig å få det.

Man kan ikke kjøre 12+ år med historikk på en Index som i bunn og grunn er designet på å alltid ha vekst over tid, uten å ha logaritmisk skalering…

Når jeg nevner alltid vekst, så tenker jeg på kriteriene for å få være med i indexen.

NB: Denne kommentaren er helt frakoblet noe syn på markedet i seg selv.

2 Likes

Et gap ned som skal lukkes? Flagg skal ha volum i stanga og så synkende volum til det blir brudd opp eller ned.