Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Slå på logaritmisk skala.

Eventuelt en overshoot av langsiktig trendkanal. Vi er ganske nær toppen. Så skal ikke så veldig mye til før vi er der.

Prosentene er det samme, var ikke det visuelle jeg var ute etter.

1 Like

Da er jeg usikker på hva du mente med bildet ditt.

Da du viser bilde av linær skala, komprimert på en vertikal skjerm, som da får prisen til å se sinnsyk ut.

Her er hva jeg ser på foreløpig, log scale.

2 Likes

1 Like
4 Likes

Ord for dagen det her

4 Likes

Ny melt-up i dag.

Er det delta-varianten som drar markedet ?

-Why was the marked higher this past week Danny Moses? (Guy Adami)
-I hate the answer “because it was open”, but…
-BECAUSE IT WAS OPEN, thats exactly right!

The Meme Stock Machine Becomes a Meme Stock and an Interview with Rick Heitzmann of FirstMark – On The Tape – Podcast – Podtail 1 min 08 sek

1 Like

Richard Bernstein, som har tilbragt flere tiår på Wall Street, mener at markedet er nær stupet. Han ber investorer styre unna alt fra bitcoin og Reddit-aksjer til langrenter, skriver CNBC.

– Vi er nå inne i den største boblen i løpet av min karriere, sier Bernstein til CNBC.

Advarselen betyr at størrelsen på boblen er større enn dotcom-boblen og finanskrisen i 2008.

1 Like

Bear o’clock

Kilde

9,8 prosent underskudd er ganske vanvittig. Som en illustrasjon: EU fastsatte i sin tid et krav til sine medlemsland der det var et forbud mot underskudd på mer enn 3,0 prosent. Hvis ikke all faglitteratur må skrives om så vil dette skape høy inflasjon, selv om lav økonomisk vekst forsinker de vanlige mekanismene.

2 Likes

Vi er på vei til å teste modern monetary theory. Men først skal FED bremse QE, og evnt forsøke å heve renta, og så skal de ta over hele markedet når det blir panikk. Deretter skal FED bare printe ubegrenset med penger for å betale for politikernes løfter, uten at renta betyr noe - fordi de skylder bare sin egen sentralbank. Og i praksis er det kun politikernes evne til å vise måtehold som vil begrense pengetrykkingen.

Heldigvis er det sånn at I ett sånt scenario kan ingenting gå galt.

5 Likes

politikernes evne til å vise måtehold

Okay I’m out

2 Likes

Hvordan skal de det, når de ikke har vedtatt å heve gjeldstaket? Republikanerne sier: Nei, vi skal ikke heve taket.

Også kalt “spill for galleriet”.

Jo lenger det drar ut, jo flere følger får det. De har allerede en pågående krise med at flere millioner amerikanere (huseiere og leiere) risikerer å ikke ha penger til å betjene leie eller lån.

Only 6% of all money provided by the US Government for rent relief has been sent out to Americans as of 8/3/2021.

Uten et vedtak, vil det dra ut med å få i gang de tiltakene som behøves, og tiltakene som er vedtatt beveger seg i sneglefart allerede. Det kan godt hende de snur seg rundt etterhvert, men da er skaden muligens allerede gjort.