Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Jeg tenker problemet er at papiret er ganske så ubrukelig? Godt egnet for at nordnet skal tjene penger og lite annet.

3 Likes

Er dette deg? :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Tja, papiret er likvid og enkel måte å shorte indeks i norge på; ifht. volum så er det også det mest likvide av bear produktene såvidt jeg har sett, så ingen problem å komme seg ut og inn. Det som er drit er at spreaden ofte er stor; den var over 0.5 tidligere i dag, er nede på 0.41 nå. Men jeg forstår ikke hvorfor den ikke tracker så bra i dag; børsen er ned -0.35%, så papiret burde vært opp - og i allefall ikke ned -1.40% - men det er penger på gata (om man tror dette skal videre ned da :slight_smile: )

image

3 Likes

Omsetning på 714k vil si at likviditeten er såpass dårlig at spreaden blir stor, som er det du klager på. Du kan ikke trade det på kort sikt pga spread, du kan ikke trade det langsiktig pga rebalansering. Derav min kommentar om ubrukelig.

Skal du trade noe, så burde det være så likvid som f.eks. Elkem, som har omsatt for rundt 35 MNOK i dag. Spreaden er der på 1 promille.

image

1 Like

“Det er det morsomste som finnes”. Er det bare meg eller lukter innslaget litt av en som har tatt relativt stor shortposisjon litt for tidlig og er frustrert :sweat_smile::see_no_evil: (har ikke lest det da)

1 Like

Likviditeten er litt dårlig i dag, den var høyere i går; men det tar ikke bort fra faktum at market maker ikke gjør jobben sin i dag. Selv om man kjøper på 14.43 bumper det bare %-vis forandring 1% i positiv retning. Dvs. papiret fremdeles vil være ned -1.75% i skrivende stund. Dette gir 0 mening når børsen er mer eller mindre flat (+0.14%)

image

Jeg har holdt dette papiret en stund og det er heldigvis sjeldent det er slik, men skal sende en mail og be dem skjerpe seg og legge seg høyere i boken :wink:

1 Like

Hvor mange år har du vært long obx bear nå? :wink:

Hm, siden 2008? :wink:

4 Likes

Knapt sett mer avslappet og selvsikkert smil:

bilde

1 Like

Interessant utvikling i statene i dag, SPX har korrigert de siste 7 dagene med handel på 1 dag.
Trappene opp og heisen ned osv. - så får vi se om den tar i mot på 20 dagers snitt :wink:

2 Likes

Vi er vel i grønt innen kl 22😂

3 Likes

Skulle ikke forundre meg :slight_smile:

Men; vi har også fått test av 50 dagers (oransje linje) et par ganger i denne oppgangen og det er ca. 3 uker siden sist, så kanskje ned mot den. Volumet er ikke så mye å skryte av enda - får se om 3 timer!

2 Likes

2 Likes

Nei, den er ned 1,30% nå

1 Like

Kan være feil tall som vises hos megleren din? Ikke noe rart hos meg

Jeg bruker xact bear (OMX) som har lavere spread, og lavere gearing 1,5x, men da får du jo valutakostnader i stedet om du handler fra Norge.

Jeg er veldig fornøyd med xact bear produktet, og Handelsbanken som står bak er sannsynligvis den tryggeste banken i Norden.

Det du må uansett huske på er at tallet som vises er fra siste handel, og børsen kan jo bevege seg uten at noen handler på slutten av dagen f.eks. Da blir prosenttallet feil neste dag.

2 Likes

Litt rart på Nordnet, også feil volum

Denne er rett

https://live.euronext.com/en/product/etfs/SE0009723000-XOSL

2 Likes

Spennende å se om man får en annen reaksjon denne gang :money_with_wings: :bank:

4 Likes

Alle gode ting er tre :ok_hand:

Ja, det var det jeg stusset på. Takk :+1:

Dollar stiger i dag = risk off :see_no_evil:

2 Likes