Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Du er hvertfall full av skadefryd, her du er innom og lugger litt i bjørneskinnet :sweat_smile:

1 Like

Ja, så klart. Om man ennå ikke har forstått at aksjer kun går opp så taper man jo penger.

Det eneste som kan helle malurt i stonks-begeret i dag er om jobbtallene viser tegn til bedring i økonomien. Det liker ikke aksjemarkedet.

Nei, skadefrohet er ikke noe for meg, men jeg synes kanskje at man leter litt vel ivrig etter negative knagger når markedet oversvømmes av positive indikatorer. Jeg skjønner ikke helt poenget med å prøve å jobbe mot lave renter, knallgode selskapstall og en optimistisk befolkning som er lei Covid 19 og har økonomiske midler til å sette i markedet som aldri før. Dette borger for varig oppgang, ikke bratte fall.

6 Likes

Når euforien er på topp, det er da man skal passe på.

1 Like

Og hvor lenge har man på denne tråden nevnt akkurat det, og i tillegg lagt til; “vi snakkes om et par uker eller en mnd”?

Det er noen titalls prosenter siden hva angår nivåene vi har nå i alle fall.

Og hva sier denne tweeten fra DNB? At proffene er på vei inn igjen, retails ut?

image

1 Like

Har vært nevnt siden 3200-nivået i sp500 ihvertfall. Bare 1300p ned der nå. Vi får nok korreksjoner ned til weekly ma20, men så lenge den holder er det oppover man bør se.

Tipper det blir din variant ja!

Av og til ofrer jeg litt til Xact Bear bare for å kjenne litt på hvordan det er å investere i noe som bare går nedover.

Ja, fin måte å få føttene litt ned på jorda igjen :slight_smile:

2 Likes

Ja, det er viktig å ofre litt til xact bear guden så går de andre investeringene bra

7 Likes

Jepp! Putter litt på av og til når børsen tar en liten pustepause, og så fortsetter den å gå.

Ny ATH i morgen og videre opp i neste uke :grin:

image

4 Likes
2 Likes

Videre står det:

«Porteføljeforvalteren peker på god vekst i økonomien, god inntjeningsvekst for selskapene og at den amerikanske sentralbanken ikke har noen umiddelbare planer om å sette opp rentene.

– Min grunnholdning til aksjemarkedet er generelt positivt, men det er jo alltid et men. Det har vært en ekstremt lang periode med verdistigning.

2 Likes

2 Likes

Stusselige 0.4% ned fra nåværende nivå og denne er ut av trenden.

2 Likes

Utrolig hvor like set ups det er i mange av indeksene rundt omkring i verden… :thinking:

Ja, bortsett fra nikkei, som brøt opp inatt.

Uansett, får se hvilke tall som kommer fra Usa kl1430

1 Like

image

1 Like

1 Like

Hvor mye lenger tror du dette går da? Interessant å se alle rekordene som brytes for tiden :man_shrugging:

image

1 Like