Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Markedet er dyrt. (PE, P/B etc)
Med en skikkelig korreksjon tar man ut noe av luften i ballongen slik at oppgangen kan fortsette 1 år til

5 Likes

Bra :+1:

Er folk opptatt med å kjøpe dippen? :zipper_mouth_face:

image

2 Likes
1 Like

Fed-sjefen Janet Yellen sier at hvis ikke Kongressen ganske raskt finner en løsning på gjeldstaket så risikerer man en ‘economic catastrophe’. Denne betegnelsen er det hun som bruker, ikke en overivrig journalist som skal selge saken sin.

Wall Street Journal:

Yellen noted that the U.S. has never defaulted, and said it must not now.

“The U.S. has always paid its bills on time, but the overwhelming consensus among economists and Treasury officials of both parties is that failing to raise the debt limit would produce widespread economic catastrophe.”

Sen. Mitch McConnell, R-Ky., has steadfastly refused to to deliver any Republican support to raising the debt limit, leaving Democrats with few options in a Senate that’s split 50-50. Without acting, it is expected that the Treasury will be unable to pay the nation’s bills sometime in October.

Jepp, fungerer like godt hver gang. Det er 2 - 4 % ned, 7 - 8 % tilbake i return påfølgende uker. Tilsvarer 8 års renteavkastning i bank pr runde markedet svinger litt ned.

2 Likes

Ja, det funker til det ikke funker lenger.

2 Likes

Ja, viktig å skape litt spenning rundt det.

Så kan demokratene brumle litt og republikanerne brumle litt før de blir enige akkurat før deadline, og begge parter erklærer seier.

2 Likes

Selvsagt, men da har jeg så tighte stop’er at jeg aldri taper penger hvis jeg tar feil :wink:
Det er litt som det pleier å være her; alle går short, men taper aldri på det selv om markedet stiger 10 - 20 % årlig.

5 Likes

Ja, det ordner seg sikkert. Men jeg kan ikke huske at FED tidligere har gått offentlig ut med en så sterk melding. Amerikansk politikk er for tiden ikke preget av en spesiell konstruktiv tone. Er det ikke en drøy halvpart av republikanerne som fortsatt i alvor mener at valget var stjålet? Når man er så blindet av mistro blir man usikker på det meste.

Mer spent på å se om man får en fortsettelse ned når markedet åpner i USA.

Ganske høyt volum pre market på Futures sammenlignet med tidligere.

4 Likes

Helgardering fra DN…

Nå skal “buy the dips”-believere få kjørt, men så skal de kanskje ikke det allikevel…

"Lenge har det vært slik i aksjemarkedene at man trenger kun å følge en enkel læresetning for å tjene penger, nemlig «buy the dip». Alt som har vært av korreksjoner har vært midlertidige og en kjøpsanledning. Hovedårsaken er verdens sentralbanker, og spesielt den amerikanske, som har drevet med doping av aksjemarkedene i form av ekstreme pengepolitiske lettelser, både nullrenter og enorm likviditetstilførsel.

Nå skal denne enkle læresetningen få kjørt seg. Vi ser at hovedindeksen har brutt kraftig ned gjennom støttenivået representert ved 50 dagers glidende gjennomsnitt. Vi må tilbake til korreksjonen i oktober i fjor for å finne noe lignende. Før det må vi tilbake til krakket i februar og mars da usikkerheten om pandemiens herjet som verst i aksjemarkedene.

Men fortsatt befinner hovedindeksen seg over sitt 200 dagers glidende gjennomsnitt, som av mange oppfattes som et sterkere støttenivå enn 50 dagers glidende gjennomsnitt. Men man bør ikke utelukke at også dette nivået vil bli testet før denne korreksjonen er over"

5 Likes

Så jeg burde selge selv om selskaper som Magseis er veldig billig nå? Det sitter langt inne…

Du trenger ikke selge alt før indeks bryter ned under sma 200 :see_no_evil:

Eller så kan man ha en strategi der man ikke blir nervøs om fundamentalcasene faller litt fordi man har sikret opp med mye cash og bear produkter.

1 Like

Jeg skal ikke selge, er dessverre all in i markedet. Men i selskaper som ikke direkte blir berørt av hva som skjer i Kina. Så er bare støy for nå.

Så er spørsmålet hva kursen er når det ikke lenger bare er støy

1 Like

S&P er nå på samme nivå som 18. august, 4350. Rebound herfra eller test av neste støtte på 4250? Er ikke så godt å si så lenge det bare er futures som trades i USA. Forrige gap-fall endte 2,6% ned, mens futures var opptil 4% ned. Det var i sept for ganske nøyaktig 1 år siden.

Hva slags selskaper er det?

1 Like

:hocho:
:hocho:
:hocho:
:hocho:
:hocho:
:hocho:
:hocho:

1 Like