Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Mange millioner er i ferd med å bli kastet ut av hjemmene sine. Folk betaler ikke leie. Har det noen påvirkning på likviditeten til bankene?

Kan alt reddes med en stimuluspakke?
Isåfall fortsetter et nytt hatet bullmarked på samme måte som i 2009/2010.

image

2 Likes

Det er vel som i statistikk og regression to the mean. Ekstreme saker vil korrigeres.

1 Like

Today is not that day

Vi må vel ha et skikkelig drag opp for å lure inn noen flere hvis dette smekket skal komme - men jeg ser også at det kan drøye hvis Biden vinner og vi er får en liten gledesbølge der.

Kan dog aldri huske folk var så lette å få optimistiske pre-Covid. :slight_smile: Nå er folk glade dag ut og dag inn på Stimulus-optimisme uten at noe konkret kommer.

Men da var ikke renten slik som nå og det har strømmet til flere millioner nye spekulanter/investorer…

1 Like

Krakk med nullrente kan bli spennende.

1 Like

Husk at vaksinen som kommer før eller siden også vil dra markedene en ny runde opp. Ikke lett å time en nedtur på forhånd.

1 Like

Kommer neppe ekte krakk uten likviditetsproblemer i systemet.

Selskapene jeg eier og følger har jo levert rekordresultater i år. Fantastiske tider vil jo noen si. Masse penger på sidelinjen. Utrolig spesielt.

På samme tid blir folk kastet ut av hjemmene sine i USA og leiepriser krakker i storbyene :sweat_smile:

Bevegelser opp på banjopenger og land krise skal sannelig normaliseres når krisen er over, that much is true, men som @holmes sier ; today is not that day :stuck_out_tongue:

Inflasjonen kommer vel som julekvelden på kjerringa når den først er her, så står alle å trekker på skuldrene og lurer på hvor farken den kom fra.

1 Like

Hvis det ikke lenger er risiko i stonks (SOGU) burde de vel heller ikke kunne øke like mye i verdi (banjopenger)?

Morsomt :slight_smile:

1 Like

man draw line on chart. monke good.

Er du nok nerd kan du kjøre TA på alt i livet. :smiley:

1 Like

Kanskje det aldri blir noe nytt fall av signifikans.

I midten av mars var man tross alt redd for at viruset skulle ta livet av en god slump av befolkningen, nå er det mer en slitsom greie hvor man må ha litt hjemmekontor og ikke kan dra på ferie en stund. Det er blitt status quo.

Avgjørende uke, kan enten bryte opp gjennom en episk motstand, eller starte en ny nedsykel

JPM og Citigroup med 95% reduksjon i tapsavsetninger på lån fra Q2-Q3.

Her er vi ganske enige - jeg kommer nok til å øke mer i bear ila. uken, kanskje allerede i dag.

Return of the WEDGE baby :slight_smile:

Edit: der var shorten min økt :slight_smile:

Vi kan jo ligge i denne trekanten frem til presidentvalget når jeg tenker meg om, men håper volatiliteten vil ta seg opp igjen før den tid. Synes jeg ser tendenser til en topping-formasjon her…

Fint å øke i bear i går :slight_smile:

Triple-bottom?