The return of the wedge; slik gikk det forrige gang
Ny test av 3400?
Det viktige støttenivået er 3200 dog, ellers ser man vel på en http://thepatternsite.com/aadt.html Adam & Adam double top med target på 3000-ish hvis formasjonen blir bekreftet. Som tilfeldigvis er neste støtte i chartet mitt også
Får se hva som skjer ved 3400 først.
Meget spennende utvikling.
Har lagt under trendkanalen en stund nå. Hadde 3 førsøk før den gikk inn igjen på den fjerde. Ser ut til å teste nå.
Ble ikke noe test gitt, ser ut til å bare bli en higher low.
Inkognitomode på e24? Tipper det ligger greit med snusk i fanene bak
Lite aktivitet her nå, bør vel være et godt tegn for bears
Skal obx’en bryte opp her da? Tror det aller meste er priset inn i markedet, og vel så det! Virker ikke som det er nok bulls igjen til enda en tur opp. Brudd ned her, kan sende obx’en ned til bunnen fra mars:
OBX har slitt med 775 i månedsvis. Selv om jeg ikke har peiling på TA så liker jeg i bunn og grunn å sette linjene på close og ikke intradag HIGH/LOW.
Edit: Å nei nå ble det feil tråd igjen
Veldig kul graf. Det er dumt å ignorere at renten er på 1% og at pga gjeldssituasjonen i verden blir den neppe økt mye på mange år.
Hvis jeg regner med 1,2% rente, så sparer jeg og samboeren tilsammen 5000 kr i måneden på boliglånet. Har egentlig ingen økte utgifter. Penger er billig!
For dere som tror at vi er inne for lave renter i lange tider kan det være verdt å følge med på renten på amerikanske 10- og 30 års statsobligasjoner. Renten på disse er stigende i det korte bildet
Har bestemt meg for å binde alle gjeldsrenter i 10 år nå. Tror inflasjon kan komme tilbake neste tiåret.
Samme her, regner med renten er en helt annen om noen år…
Inflasjon er allerede her, kjerneinflasjon for aug 2020 var 3,7% for de siste 12 mnd
Tror ikke strømmen av nynoteringer på Merkur de siste ukene bidrar positivt akkurat. Nesten et nytt selskap daglig. Alle stivt priset.
Den totale kapitalen i markedet smøres utover flere og flere brødskiver (selskaper), slik at det blir mindre smør (kapital) på hver skive.
“I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”
- Merkur Market
Smurte brødskiva med litt bitcoin, sølv og kobber. Har begynt å klumpe seg der så jeg har fått litt tilbake fra disse to sure dagene. Eller, det var vel brødskiva som var bitcoin, sølv og kobber.