Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

The return of the wedge; slik gikk det forrige gang :sunglasses:

1 Like

Ny test av 3400?

Det viktige støttenivået er 3200 dog, ellers ser man vel på en http://thepatternsite.com/aadt.html Adam & Adam double top med target på 3000-ish hvis formasjonen blir bekreftet. Som tilfeldigvis er neste støtte i chartet mitt også :stuck_out_tongue:

Får se hva som skjer ved 3400 først.

1 Like

Meget spennende utvikling.

Har lagt under trendkanalen en stund nå. Hadde 3 førsøk før den gikk inn igjen på den fjerde. Ser ut til å teste nå.

1 Like

Ble ikke noe test gitt, ser ut til å bare bli en higher low. :sunglasses::tada::money_mouth_face:

1 Like

1 Like

Inkognitomode på e24? Tipper det ligger greit med snusk i fanene bak :grin:

Haha :joy: siden du var så nysgjerrig …

Forresten : jeg visste ikke hva d ordet var før forrige uke :joy:

1 Like

Lite aktivitet her nå, bør vel være et godt tegn for bears :slightly_smiling_face:
Skal obx’en bryte opp her da? Tror det aller meste er priset inn i markedet, og vel så det! Virker ikke som det er nok bulls igjen til enda en tur opp. Brudd ned her, kan sende obx’en ned til bunnen fra mars:

1 Like

OBX har slitt med 775 i månedsvis. Selv om jeg ikke har peiling på TA så liker jeg i bunn og grunn å sette linjene på close og ikke intradag HIGH/LOW.

Edit: Å nei nå ble det feil tråd igjen :see_no_evil:

1 Like

Veldig kul graf. Det er dumt å ignorere at renten er på 1% og at pga gjeldssituasjonen i verden blir den neppe økt mye på mange år.

Hvis jeg regner med 1,2% rente, så sparer jeg og samboeren tilsammen 5000 kr i måneden på boliglånet. Har egentlig ingen økte utgifter. Penger er billig!

For dere som tror at vi er inne for lave renter i lange tider kan det være verdt å følge med på renten på amerikanske 10- og 30 års statsobligasjoner. Renten på disse er stigende i det korte bildet

2 Likes

Har bestemt meg for å binde alle gjeldsrenter i 10 år nå. Tror inflasjon kan komme tilbake neste tiåret.

1 Like

Samme her, regner med renten er en helt annen om noen år…

1 Like

Inflasjon er allerede her, kjerneinflasjon for aug 2020 var 3,7% for de siste 12 mnd

3 Likes

1 Like

Tror ikke strømmen av nynoteringer på Merkur de siste ukene bidrar positivt akkurat. Nesten et nytt selskap daglig. Alle stivt priset.

Den totale kapitalen i markedet smøres utover flere og flere brødskiver (selskaper), slik at det blir mindre smør (kapital) på hver skive.

3 Likes

“I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread.”

  • Merkur Market
2 Likes

Smurte brødskiva med litt bitcoin, sølv og kobber. Har begynt å klumpe seg der så jeg har fått litt tilbake fra disse to sure dagene. Eller, det var vel brødskiva som var bitcoin, sølv og kobber.

1 Like

Bouncet såvidt på 3405 i går. Holder det?