Tvilsomt - selv på tross av fremskritt i forhandlingene i følge Pelosi. Kanskje innbakt i kursen(e) nå?
Ser ut som Corona begynner å sette spor i aksje markedet igjen. Flere som rapportere dårlige kvartaler og virker som aksjonærer trekker ut pengene sine.
Aksjemarkedet lever på politikerene sin nåde. Kommer det stimulipakke?
OBX svekker seg, greit med litt forsikring i porteføljen
Har selv solgt meg ned til 50-50 nå. Tenker å selge ned til 80%-ish cash og heller kjøpe opsjoner.
Ser ut som de blir enige om stimuli i USA:
Dow snur opp etter nye hint om løsning i krisepakkeforhandlingene
6 minutter siden · Ingvild Sagmoen
Wall Street åpnet med grønne tall onsdag, men en time ut i handelen snudde de ledende indeksene ned i negativt territorium. Usikkerhet rundt forhandlinger om en ny krisepakke fortsetter å påvirke dem som handler aksjer.
Snaue to timer etter åpning vender imidlertid Dow Jones-indeksen oppover igjen, etter at majoritetsleder i Representantenes Hus, Nancy Pelosi, har kommet med nye uttalelser om forhandlingene.
En avtale om coronakrisepakken er like rundt hjørnet, sier Pelosi, ifølge CNBC.
Selvsagt blir de enige in the nick of time.
“Det er skremmende å tenke på hva som skjer om vi ikke belåner nasjonen ytterligere på bekostning av alle generasjoner som kommer etter oss.”
Kan tipse om denne, the end of austerity går jo hånd i hånd med den tenkningen, men litt annen vinkling.
Men man trenger jo ikke mer enn å sjekke egen pensjon for å skjønne hvor veien går. Har man tenkt å roe ned før 65 så blir det havresuppe 3 måltider om dagen.
65 hørtes veldig optimistisk ut.
Jeg vil si det slett ikke er en tid å være overmodig nå, begynner å bli veldig mye snakk om smitte og lockdowns, og vi er ikke i november en gang.
Krysser fingrene for at å sitte blytungt i cash og obligasjoner siden august endelig skal lønne seg. Ikke at jeg ønsker noe krakk for andres del, men mener det er mye fundamentalt som tilsier at det bør skje, og markedet pleier vel gjerne å være enormt forutseende der?
Ser man kurven på S&P fra 1990 til i dag så er vi rimelig høyt oppe. Om det er “riktig” vet vel ingen.
Kjøper no berre meir å meir bjørneaksjer jeg da.
Grunnen til at markedene lar pandemi, skyhøy prising mv. prelle av er uendelig penger, renter og at indeksene har blitt too-big-to-fail. Satt kun i cash fra februar til oktober. Måtte til slutt akseptere at tyngdekraften ikke opererer i indeksene lenger.
Det sagt er det bare sunt og ventet med en korreksjon, men noe krakk får man ikke.
Finnes det en spolefunksjon på børsen? Skulle likt å spolt frem til etter valget i et visst land. Tror alt blir litt bingo frem til da.
Hva er det man pleier å si?
“Når den tredje siste pessimist er blitt optimist er da man skal kjøpe!”?
I så fall er det vel bare å laste opp i bjørneprodukter nå som også du er omvendt.
Haha. Jeg er alt annet enn optimist, jeg håper vitterlig på en sunn korreksjon og mindre volatilitet i stedet for mer idiotrally. Kjøper kun aksjer som vil ri eventuelle stormer godt av. Men at tradisjonell tyngdekraft i indeks har opphørt (inntil videre) må man bare observere og (ufrivillig) akseptere.
Nå har jeg også kjøpt obx bear, hold dere fast nå skal vi opp…
Interessant å se hvordan VIX har stabilisert seg rett under 30, som en stund var et skikkelig uro-nivå.
Kan nok fort bryte opp nå før valget om ikke stimulipakken kommer.