Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det har sett bra ut mange ganger, men så kommer det nyheter om vaksine og nye stimuli pakker. Så er ikke helt sikker på at det går veien denne gangen heller, men hadde passet meg veldig godt akkurat nå.

2 Likes

Deilig om vi kan fortsette opp utover uken og bekrefte dette bruddet…!

(NB! Ja, weekly, så må egentlig vente til fredag og få follow-through neste uke).

Er det seriøst deilig at børsen kollapser grunnet stigende smittetall?

3 Likes

Han er bear og har vært det en lang tid. Dette er et investorforum. Nå må vi ikke bli personlige på røde dager.

10 Likes

Nei, er vel heller det at realiteten slår inn… Makro er ikke god og børser på ATH, stemmer ikke helt det unasett om renten er lav og stimuli…

Jeg har vært medlem av forumet i 4 år og kjenner til Noc. Var bare overrasket over ordbruken hans. :man_shrugging:t3:

1 Like

Det er selvfølgelig ikke deilig at smittetallene stiger, så jeg skjønner formuleringen kan oppfattes provoserende, og var kanskje dermed litt uheldig, - meningen bak formuleringen var likevel helt og holdent tiltenkt chartet og bruddet opp av den fallende trendlinjen isolert sett, og ikke i noen som helst form med hensyn til bakenforliggende årsaker. Du vet jo jeg bare stirrer på linjene mine, og leser ikke så mye nyheter for tiden, selv om jeg også har fått med meg at smittetallene desverre går feil vei.

6 Likes

Jeg tror det blir fall på Oslo børs utover nå. Smittetallene stiger fort, og vi er kun i oktober enda. Med nedstengninger kommer kanskje ytterligere fall i oljen, skulle i tillegg Biden vinne så blir det enda mer usikkerhet. Vaksine er jo også nærmere som er motvekten, kanskje sammen med valgseier til Donald.

2 Likes

Det er vel 3200 nivået “alle” følger med på, på S&P - ryker dette så er det enda en check box man kan krysse av for den store megafon formasjonen som har vært under utvikling i drøye 3 år.

3 Likes

Jeg liker dette her særdeles dårlig.

Har vært veldig moro å sitte med aksjer i Aow og ACC den siste tiden… :frowning:

Ja det kan jeg tro… Heftige svingninger :flushed:

Heftige en vei i alle fall…

Ja selskaper som er etablert for å finne ut hvordan de i fremtiden skal kunne tjene penger på noe spennende greier. Da snakker vi nedside ganske raskt ja…særlig nå

1 Like

Ja, er en del av gamet :slight_smile: Men så er jeg såpass sta, at jeg nekter å selge de også akkurat nå…

1 Like

“Det er klart man skal satse på aksjer. Hva skal man ellers eie for å finne avkastning? Neste år blir nok også et fantastisk bra børsår, sier han.”

Yeah… right…

1 Like

Kan jo hende det blir det. Hvem vet. Dette året har jo vist at børsen lever sitt eget liv midt oppi katastrofene.

Det har jo året her vært også, mitt desidert beste år…