Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

De neste 7 dagene er muligens noen av de mest spennende på børs i lang lang tid!!

  • resultater fra de største selskapene (FANG)
  • Store uenigheter mellom Rep og Dem som en konsekvens av Comey sin innsetting, hva skjer da med den nye økonomiske pakken?
  • valget heller mer og mer i retning close race
  • Kina har sanksjonert mot Lockhaed Martin, hva skjer videre?

Jeg skjønner godt at Vix stikker oppover… Tar meg “råd” til å ta pengene ut av børs neste 10-15 dagene…

3 Likes

Slutt å argumenter for slike svindlere…

Nei, det er langt i fra klart at “man” skal satse på aksjer… Det finnes andre ting å eie som kan ha god sannsynlighet for avkastning og antagelig være mye mindre risikofylt.

Selv om for endel har siste halvår vært bra, er det fortsatt svært mange selskaper og aksjer som har hatt et forferdelig år totalt sett, og neste år blir etter alle solemerker like ille, om ikke værre, da tapene fra i år vil komme tydeligere frem.

Det skulle faktisk ikke vært lov å få taletid i media med slike HÅRREISENDE uttalelser som denne mannen lirer av seg!

1 Like

Boom! Weekly higher high :exploding_head:

Measured move for bevegelsen - mye å gå på, men ser litt extended ut på kort sikt.

1 Like

OBX har falt ned gjennom den lange regresjonstrenden jeg tracker, og tøyer også grensene nedad i den kortsiktige:

Edit: Is this thing on?

5 Likes

Ja - OBX BEAR chartet tester nå 50 og 100 weekly MA.

Endelig får man betalt for tålmodigheten… :upside_down_face:

6 Likes

Hva er støtten(e) nedover for Oslo Børs? Du som følger så veldig med på trendene @Nocturne :slight_smile:

Oslo Børs har falt kraftig siste uken, men S&P500 holder seg overraskende bra. Mener selv at det er flere aksjer som begynner å bli attraktive, men skal holde meg til løftet mitt og kjøpe igjen etter president valget er avgjort.

1 Like

Hei! Sittet på gjerdet her i noen måneder,ikke fulgt med så mye. Snakker vi fortsatt om en wedge, eller snakker vi om en edge? Kanten på stupet?

Har vært disiplinert og ikke kjøpt noe som helst siden i sommer og sittet kun med cash og noen gråhårede bjørner. Gikk glipp av den store oppgangen i vår, men håper på flere muligheter til å gjøre gode penger framover. Virker jo nå som at det omsider har gått tomt for studenter og taxisjåfører som kan drive dette videre opp…

Venter økende volatilitet framover, dvs både dager med 5% opp men også dager med 10% ned. Blir spennende å se! Ser dere noen tydelige støttenivåer?

Trist å lese om flyselskapene og reiselivsbransjen, siden vaksinene lar vente på seg er det jo tydelig at også 2021 kommer til å bli et veldig labert år med store negative ringvirkninger…

2 Likes

Vil si rundt 790 er neste støttenivå med psykologisk støtte på rundt 800 blank.

1 Like

Jeg er selve definisjonen på “den siste pessimist”, og jeg har ennå ikkje kjøpt noe…
Egoistisk sett håper jeg du har rett - sitter bare og venter…

1 Like

image

4 Likes
2 Likes

tempsnip

Det er bare å stålsette seg…

2 Likes

Brått børsfall i sluttminuttene sendte Wall Street til verste børsdag siden juni: S&P 500 falt 3,52 prosent.

1 Like

Går jo alltid opp igjen. Mars var jo også krise, og hva skjedde? Gikk til nye all-time highs bare noen uker senere. Verden går nok ikke under denne gangen heller. Jeg liker at det kræsjer litt, det skal ikke gå rett opp konstant. Sunt med litt korreksjoner.

2 Likes

Man kan jo si at grunnen til at det kræsjer igjen nå er at det ikke er kommet noen nye krisepakker fra myndighetene i US, i tillegg til at koronatallene går feil vei verden over, altså litt likt som i Mars. Ser ikke bort fra at det går opp igjen på sikt, men først skal det nok lenger ned. Spørsmålet er om det bare er en korreksjon eller starten på en ny bear periode?

1 Like

Uten stimulus før på nyåret, tror jeg definitivt vi ender i bear-mode.

Da kan det velte ut med hjemløse leietakere som ikke har råd til å betale leien. Ryker børslikviditeten i tillegg, så skal vi få det hett i Norge. Bare tenk dere merkur uten kjøpere i månedsvis?:joy:

Det tror jeg kommer veldig an på hvilke bransjer man investerer i. Uteliv vil slite, spillselskaper vil gå bedre enn noensinne.

Dumt å gå dypere inn i XACT OBX BEAR?

Kom endelig i pluss etter 4 måneder eller noe sånt, lol.

Åpner min posisjon i morgen, eventuelt fredag hvis det blir en liten rekyl i morgen :bear: