Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Eller så kan vi si at vanlige folk blir påvirket av globale fryktkampanjer hver gang. Jeg tipper vi ser det igjen denne uka og mandag neste uke. Slik som hver høst før. Største antallet enkeltselgere ser vi trolig den dagen avisoverskriftene ser like ut i alle vestlige land.

1 Like

US 10 åring nærmer seg 1,50 :

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 1.4889 +0.0225 (+1.54%

2 Likes

US futter snudde plutselig ned:

DJIA F 34,724 50 0.14%
S&P F 4,440.25 -5.50 -0.12%
NASDAQ F 15,228.75 -90.00 -0.59%
1 Like

Ser riktig ut det, backtest av bruddet, så får vi se når US åpner :slight_smile:

3 Likes

Nå ramler det vist flere ut av skapet:

The shares and bonds of another major Chinese property developer have dropped sharply, as investors fretted that the company could run into similar troubles as China Evergrande Group.

Investors sold down securities from Sunac China Holdings Ltd. over two trading sessions, after a document circulated online showing a Sunac unit asking for government help to ease its liquidity difficulties.

Sunac’s Hong Kong-listed shares fell 9.4% Monday to close at their lowest in more than four years, building on a near-7% decline in the previous trading session.

3 Likes

Daily SPX:

2H SPX:

3 Likes

Vimpel. Er intradag, de er litt dårlige en de som går over 5-10 dager, også er volumet feil. Så kanskje ikke så interessant. Target er vel omtrent opp til ath på brudd opp

Hva skjedde med transitory? :sweat_smile:

4 Likes

Flere her inne som FORTSATT tror på FED sin spådom om “transistory”? :laughing:

Welcome to the Circus

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-27/evans-says-fed-needs-to-generate-stronger-inflation-overshoot?sref=Kf0MXoXH

3 Likes

1 - 0 til bjørnene

1 Like

Mer 1-10 :wink:

4 Likes

“I do not think the supply-side-induced transitory surge in inflation we are seeing today will be enough to do the trick,” Evans said Monday in remarks prepared for a speech at the annual National Association for Business Economics conference in Arlington, Virginia. “I expect that we will need a period of sustained, monetary-policy-induced overshooting of 2% inflation to boost long-run inflation expectations enough to deliver on our mandated goals.”

@gylden det er jo det de har sagt hele tida? At de nå vil legge seg på litt over 2% inflasjon en periode fordi inflasjonen har vært under 2% i flere år? Også poengterer de vel her at inflasjonen til en stor grad har vært drevet av mangel (ikke nødvendigvis sterk etterspørsel), så vil inflasjonen naturlig falle når man ikke driver å stenger ned samfunnet og fucker til forsyningslinjene med jevne mellomrom.

@holmes det er vel forventet max volatilitet denne uka, inntil budsjett/gjeldstak er på plass. Etter det? Jeg tipper det går rett opp :stuck_out_tongue:

1 Like

Første forsøk på å heve dette taket ble stanset natt til tirsdag. Demokratene vil trolig prøve på nytt senere i uka, men de har en mektig motstander.

Sier nei

Republikanernes leder i Senatet, Mitch McConnell har helt avvist å øke eller sette til side gjeldstaket hvis det også innebærer at Biden får gjennom ambisiøse politiske reformer.

Demokratene kan jo gjøre dette selv, hvis de bare hadde blitt enige med seg selv. Nå prøver de bare å få republikarne til å se “slemme” og “uansvarlige” ut. Så kompromisset de har liggende på bordet kan gli igjennom. :stuck_out_tongue:

Sånn btw, jeg har litt mer cash tilgjengelig nå og har tenkt å bruke endel av det denne uka. Satser på litt ekstra frykt og usikkerhet. Ref kommentaren min ovenfor om volatilitet :fearful:

2 Likes

Futtene er røde - backtest av trendlinjen bekreftet, Kan ligne en HS :thinking:

3 Likes

Krypto også ned - risk off!

Trodde krypto var sikrere enn banken jeg :crazy_face:

3 Likes

US 10-åringen fortsetter å klatre:

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 1.5322 +0.0451 (+3.03%

1 Like

Ja huff av meg! Man må jo nærmest føle seg lurt om man lastet opp her noen få uker tilbake?

1 Like

Liker utviklingen på xact bear (Stockholm)