Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Røde US-futures:

DJIA F 33,798 -385 -1.13%
S&P F 4,276.50 -57.50 -1.33%
NASDAQ F 14,433.25 -222.00 -1.51%
Gold 1,748.80 -12.10 -0.69%
Silver 22.300 -0.308 -1.36%
Crude Oil 78.38 -0.55 -0.70%
2 Likes

Sunt marked :slight_smile:

  • The November gas price at the Dutch TTF hub, a European benchmark, traded at a record 120.80, euros/euros per megawatt climbing more than 26% from Monday’s close.

  • The British day-ahead contract was at 277.00 pence per therm, a 32% increase from Monday and a record high, surpassing the 275 p/therm high in March 2018 when a weather system, nicknamed the beast from the east, sent temperatures plunging.

  • “All energy prices - coal, oil, gas, power - are up. There doesn’t seem to be any let up to the rallying,” a gas trader said.

  • Another trader said he didn’t see any particular fundamental reasons for the afternoon gains other than a general panic in the market over being left short.

3 Likes

Etter 1 år med kraftig børsoppgang tror alle nye spekulanter at de er finansgenier.
Jo mer man har satset, jo mer har man tjent.
Når det først faller er de maks investert.
Første gang “buy-the-dip” feiler blir det mange panikksalg :slight_smile:

7 Likes

Det jeg ser som viktigste faktorer er hvor går inflasjonen (Og ikke minst det vi må ha energi og mat)
Energi:
Som dere ser så er det ikke noe endring siste som sier at dette går over i fort.
Year to date er jo faktisk ekstremt, men enda verre siste uken.
Mat:
Dette ser jo heller ikke bra ut, her går det jevnt opp, og som vi alle vet så var jo tømmer på en Peek men så falt den og nå er det opp igjen siste mnd.

Fortsetter dette Må renten opp og USA må stoppe støtte kjøp som jeg er gangske sikker på vil dra ut proppen på dette. Men enn så lenge så går det opp pgr Støtte kjøp.
(Men husk aksjemarkedet er alltid 3/6 mnd frem i tid) så denne kvartals rapoterinen her blir vanvittig spennede.

image

3 Likes

Høyere renter hjelper ikke på supply chain-problemer.

Så jeg tror enden på visen er at å stanse støttekjøp viser seg å være umulig, nettopp pga at rentene da øker.

1 Like

Ja det er det jeg og frykter, og da trykker de enda mer penger og vil ikke klarer og stoppe inflasjonene… som vil kunne være ekstra katastrofalt…

Enig.

Men de må prøve, og så få en krise først. Årsaken er at hvis de ikke prøver så får de skylda for inflasjonen. Og det er veldig, veldig viktig for alle å ikke få skylda for inflasjonen.

3 Likes

Interessant teori, de er avhengig av boom bust sykler hele tiden for å argumentere for lavere rente og stimulanser :see_no_evil:

1 Like

Det er bare å se på #fintwit hvor mange som fremdeles kjøper dippen, skal ikke nevne navn, men enig med resonnementet ditt, det kommer en dag hvor det ikke lenger er gyldig, og så blir dagen til uker, og måneder. Dette er den første røde månedlige candlen siden oktober i fjor.

Korreksjon? På høy tid.

3 Likes

hahaha, perfekt

Vektet ned litt på bjørnene, så nå er det grunn til å være bekymret :see_no_evil: :scream:

2 Likes

Ser ut til at samme gamle regla slår til, igjen: EU skal hente seg inn frem mot US-åpning. Lurer på hvor lenge dette mønsteret skal bestå.

You may now sell.

4 Likes

Ja, denne dippen ser prekær ut - forsøk på bounce ble møtt med salg.

Kanskje noe med dette å gjøre:

image

3 Likes

Putin til Tyskland: når har dere tenkt å godkjenne den gassledningen? Tyskland: snart, snart!
Juli

Oktober

Russerne venter bare med eksporten til de kan slippe å sende gass via Ukraina som tar seg en god bit av kaken.

Som amerikaner, så hadde jeg vært litt pissed off hvis jeg fikk med meg at USA har sagt de skal betale opptil 6,4mrd dollar til Ukraina for at Russland skal kunne tjene mer på penger til Tyskland. :crazy_face:

Kjøpte tilbake så nå kan dere slappe av igjen :wink:

1 Like

Kjøpt hva? Solgt hva når? :stuck_out_tongue:

Skal ikke spamme her egentlig - det er veldig sjelden jeg tar en daytrade - reduserte og økte igjen samme antall xact bear på 1 time.

3 Likes

Abstinensene slo inn fort ser jeg :sweat_smile:

1 Like

Kan ikke gi deg nå som moroa er i ferd med å begynne @holmes ? :thinking:

OBXen er fremdeles i en positiv trend. Kjøp dippen folkens :partying_face:

(Not financial advice)

2 Likes