Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Nok en anledning til å buy the dip i dag?

Kjøpte du?

Har det noen gang vært noen tvil? De har vel også sagt dette gjentatte ganger, demokratene trenger vel strengt tatt ikke støtte for å vedta heving av gjeldstaket heller. Diskusjonene omhandler vel infrastrulturpakken og det grønne skiftet til Biden, altså hvor mye gjeldstaket skal heves.

Saken er uansett spesiell, vri dette som at en “krise” er løst

Det kommer bouncer og lettelsesrally på veien, men hvor står index om 1-3 måneder?

Måtte bare laste før børs slutt igår ja :woozy_face:

1 Like

Tror @fornybar kjøpte bear i går

Hvis du skal kjøpe bear, ikke kjøp når han er inne, da går børsene tydligvis opp hver gang :stuck_out_tongue:

1 Like

God damn it!!

8 Likes

Du mener at det kommer små dip’er på veien? Slik som i går?

Nei, det var ikke det jeg mente :wink: snakker heller ikke om råvareindeks obx

1 Like

Spår man et krakk lenge nok så treffer man nok før eller siden.

1 Like

Det vil man jo helt klart. Hvis man har gått bear og ikke tapt noe særlig på det, så har man jo klart å finne en rimelig optimal strategi. Personlig burde jeg solgt alt og gått bear i april og kjøpt igjen alt nå og hatt rundt 15% mer aksjer :stuck_out_tongue:

– Denne snuoperasjonen vil med stor sannsynlighet gi de europeiske børsene, inkludert Oslo Børs, en boost fra start i dag, skriver Berntsen i en kommentar.

– Hvorvidt aksjekursene vil holde seg oppe gjennom dagen er en annen sak, da volatiliteten i markedet er stor, legger han til.

– Oktober kan bli vanskelig

Verdens børser (der Oslo Børs var et unntak) rundet av september med nedgang, mens råvarepriser og renter klatret, trekker Berntsen frem.

– Med andre ord er det naturlig å anta at oktober måned også kan bli vanskelig dersom rentene og råvareprisene fortsetter videre oppover.

Det frister virkelig å eksponere seg short nå, men er det sånn luremus opplegg igjen som ørten ganger det siste året?

Jeg er litt der at jeg ikke tror det blir noe skikkelig retning på dette før budsjett/gjeldstak er ordnet i USA. Hvis det etter det fortsatt er bear, så tror jeg det er lurt å sette på seg sikkerhetsbeltet. Hvis det da er bull, så er det bare å hoppe på toget.

4 Likes

Takk for at du closa shorten ved åpning :slight_smile:

1 Like

Grønt og antydning til rally rundtomkring, hva er det som plager OSE sånn i dag?

S&P futures opp, oljen ned, OSEBX nøytral (dvs olje-aksjer ned antar jeg, mens resten er opp).

Kan du ikke lage en plakat med det sitatet og henge det på veggen i stua ? :slight_smile:

1 Like

Ja, hvis du henger opp:

“BUY THE DIP”