Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

1 Like
2 Likes

“Thats a good looking name, very powerfull earnings” men han aner ikke hva de driver med, men kursen skal pumpes. Det var pinlig å se på :see_no_evil:

2 Likes

Det der var rimelig kleint av Minervini ja, men hva selskapet er og driver med er vel egentlig irrelevant i hans tekniske strategi, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne si det… :thinking:

1 Like

Hadde han sagt at han utelukkende kun driver med teknisk analyse så hadde det vært ok ja, men når han først begynte å prate om earnings så ble det kanskje vanskelig å ta den etterpå. Jeg bruker selv TA, men kombinerer det med det fundamentale. Å trade aksjer eller krypto hvor jeg har ingen aning om hva de driver med blir tullete for min del, men bra om det har funket for han til nå da :slight_smile:

2 Likes

Samme tenkte jeg; han er en teknisk trader som ikke bryr seg særlig om hva selskapene gjør; men det er pinlig å ikke i det minste vite hva selskapet gjør når man drar inn fundamentale forhold - ikke at det betyr noe for strategien, men greit å ta et kjapt google søk før man innvesterer og går på TV for å snakke om selskapet :smiley:

1 Like

Det er ekstra pinlig å lese alle unnskyldningene, men forventer ikke noe annet med det egoet :grin: kaaaan jo hende at det faktisk var en zoom glitch.

Er ikke noe særlig bedre selv da… Var først i dag jeg fant ut at Nekkar installerer vindmøller.

Inntil videre bare i 1:16 skala i vindtunneler :stuck_out_tongue_winking_eye:

Du må vente litt til de erstatter 80 lastebillass med kran med 10. :sunglasses:

1 Like

Jeg tror (kanskje desverre?) det er slik i dagens marked. Det har vært rekord mange IPOer, det er en haug med likviditet som jager den neste “store” 100 baggeren. Av minimum due diligence sjekker jeg faktaarket på Oslo børs sine nettsider - men nå er jeg også mest opptatt av det tekniske… :man_shrugging:

1 Like

" good looking name and powerfull earnings"

Hva driver de med: “åi, må jeg kunne det også nå, veldig som de forlanger!”

Nei den var fin :rofl::rofl:

Når selv ikke “guruene” aner hva de investerer i, da går markedene bra for tiden :rocket:

2 Likes

Ble Minervini overrasket over at han ble spurt om aksjen han kom på tv for å snakke om??

Sikkert mange som kommer til å begynne med investeringer nå. Mange tenker fortsatt at det er så innviklet og at man må lese regnskap samt ha en helt ekstrem kunnskap osv før man starter med aksjer.

Så når en av de meste kjente i verden stiller opp på tv for å prate om noen selskaper han har troen på og ikke en gang vet hva de driver med så er det sikkert mange som tenker at da kan det ikke være så vanskelig :sweat_smile:

Ikke stol på en fyr som:

  1. Har et profilbilde som forestiller en 20 år yngre versjon av seg selv
  2. Går med vest og t-skjorte
  3. Har som tradingstrategi å hype opp aksjer han går inn i uten å ane hva de driver med
2 Likes

Veldig interessant om consumer sentiment index på slutten

The Delta variant, supply chain shortages, and reduced labor force participation rates will continue to dim the pace of consumer spending into 2022. There is another, less tangible factor that has contributed to the slump in optimism: confidence in government economic policies has significantly declined during the past six months

2 Likes

De har trappet opp frykt maskineriet igjen l UK også, nå ryker både armer og bein.

Vi lever i en gal verden.

2 Likes

Mye som skjer over there. Det er derfor så mange jobber forsvinner.

who are upset with seven-day work weeks and a two-tier retirement system.

Og en av de beste indikatorene er boligprisene i USA (og Kina :joy:)

3 Likes

Selv en høyning på 0,50% gir ramaskrik - samfunnet har blitt avhengig av og vant til at penger er helt gratis - detox kommer til å gjøre vondt.

3 Likes

Bolig boble eller ei er avhending av mer cash.

Det som er viktig er og følge mengden av penger som flytter seg og hvor de kommer fra.
Norge :
Fase 1
Oljen kommer til Norge. Vi får ett enormt boost.
Fase 2
Begge i familien begynner og jobbe og dobler familie inntekt.
Fase 3
Ekstrem urbanisering i Oslo Bergen ,
Fase 4
Maks lån sammen med alle andre fasene.

Hva som kommer nå er spennende , hvordan skal vi få enda mer penger i Norge ?
Lønningene er ekstremt kontrollert.(+ ett par prosent )
Lån blir kontrollert (maks 5X)
Min start kapital (som foreldre med bolig fra 80 tallet har dekket opp, snart brukt opp)

Så hvordan skal vi få mer penger til og doble bolig prisene (hvor alle våre verdier ligger).

Kom gjerne med forslag for jeg tror ting er i endring (neste 0-2 år)

3 Likes

Tenk på de dere kjenner. Hvis de solgte alt de eier, er de i pluss eller minus ?
Hvis de er i pluss skyldes det som oftest verdistigning på bolig og hytte.
Dvs. de fleste har ikke spart en dritt av det de har tjent.

Hva skjer hvis prisene på eiendom slutter å stige, eller faller ?
Prisene har steget siden 1992, derfor tror alle at det alltid vil stige.
Men, er det å bo en kostnad eller kan man leve av det ?

Jeg tror ikke man kan leve av å ta opp nye lån på boligen for å ta ut verdistigning til evig tid.
Tiden da det har lønt seg å kjøpe dyrest mulig bolig kan være over. Skatt på eiendom øker også. Hvis prisene slutter å stige vil husholdningene måtte kutte betydelig i budsjettene. Det vil senke bedriftenes inntjening og aksjekurser.

6 Likes