Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

There are no tightening signals from the Fed, even though they have hinted otherwise, asserts E.B. Tucker, author of “Why Gold, Why Now?”

He tells our Daniela Cambone that U.S. stock markets are, “stalling out right now, and something drastic has got to happen.” He highlights the erosion of wealth savings in the U.S. right now, and says the nuance of his book describes gold as only a small fraction of the pie.

E.B. says the rising trend of NFT values should be cautioned in his view, correlating hot stocks during a “boom” to a lack of buyers once the wave dies down.

He believes inflation is much more present than central bankers insinuate, saying “everyone is telling you prices are going up [at super markets].”

E.B. concludes that energy prices are not going down, but instead, “are going higher, much higher.”

#stocks #inflation #federalreserve

4 Likes
2 Likes

9 Likes

Det er en magisk klisje. Takk for deling.

Dette er samme som cpi USA nå. De tjener maks på at denne er så lav så mulig. Så da blir den …så lav som mulig. Selv om boligpriser er opp 20% og mat er opp 20% bensin er opp 40% så er cpi …5.4%

Her er litt fakta.
Leieprisene USA vs cpi sine leiepriser. … noe avvik vil jeg si… men det er bare meg…


5 Likes

Meget gode poenger i denne videoen på USA bolig marked. Verd og se på i helgen.

2 Likes

Registrerer at s&p er opp ikveld. Tanker om det?

1 Like

Moro, akkurat samme som jeg gjorde - kjøpte litt aksjer, men beholdt shorten.

1 Like

makes sense om man er veldig usikker på retningen.

1 Like

Nå er det ikke kun snakk om Evergrande lenger. Det er rene dominoeffekten i Kina:

“Eiendomsselskapet China Properties Group har misligholdt et lån på 226 millioner dollar, eller 1,9 milliarder norske kroner. Dermed føyer selskapet seg inn i rekken av kinesiske eiendomsselskaper som sliter med å håndtere gjelden. Tidligere denne uka kunngjorde selskapet Sinic Holdings at det sannsynligvis ville misligholde et lån på 250 millioner dollar. Problemene settes i sammenheng med gigantselskapet Evergrande som tynges av et gjeldsberg.”

5 Likes

Fin fart over dammen. Hvor lenge kan det vare.

Tror en kraftig korreksjon kommer i løpet av vinteren. Altfor mange red flags med alt som skjer og er helt vannvittig at vi er på Ath over hele fjøla under en pandemi. Wtf liksom. Er helt sykt system som har gjort mange boomers og deres barn rike ved å være investert i markedet. Folk på min alder kommer til å få det mye røffere med å bli rik. Jævlig lett å tjene penger på markedet de siste tiårene, men tviler på at det varer særlig lengre. Strikken er strukkrt langt nok og sentralbankene i verden har ikke mer krutt hvis det skulle oppstå en krise til.

3 Likes
2 Likes

De tre største investeringene mine har PE under 10 og to av dem har levert siste 12 måneder. Q3 ser ut til å kunne bli veldig bra for den ene jeg har data for.

2 Likes

Ser ut som han får kjørt seg etter tv-opptredenen nå. Eller er han et geni som er short i zoom-aksjen for øyeblikket?

Det finnes outliere begge veier, men snittet i de store indeksene er veldig høyt, med shiller p/e bare slått av it-boblen

1 Like

Hva hadde det gjort sånn bortsett fra at Taiwan blir kinesisk?

Noen fordømmelser og så hadde alle kommet på at Kina produserer alt vi bruker så ingenting kan gjøres?

synes denne er fin, siden denne karen blir henvist til her inne i bear-øyemed.

8 Likes

Off :see_no_evil: Ble flau bare av å se det klippet. Tipper han føler seg lur nå :sweat_smile::see_no_evil:

Du må ikke få fram realiteten bak gudene til enkelte… Fy fader, for en klovn han er. Business caset er å få taletid, thats it.

1 Like