Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Heftig gevinstsikring i indeks i allefall. Potensielt tidlig varsel for uken? :man_shrugging:

1 Like

Svakere økonomisk vekst i Kina enn ventet: – Det er utvilsomt svake tall

Gjeldskrise og strømsparetiltak demper den økonomiske veksten i Kina. Nedgangen for Kina vil merkes i resten av verden, mener økonomer, og vil forsterke de store forsinkelsene i vareleveringer og økte priser.

– Smertegrensen er ikke nådd ennå, men det er utvilsomt svake tall og et resultatet av tilbudssidesjokk, sier Kelly Chen, makroøkonom i DNB Markets om de svake veksttallene i den kinesiske økonomi i tredje kvartal.

3 Likes

Slik jeg ser det svinger OMX seg fortsatt nedover langs trendlinjen

1 Like

Interessant video:

  • for de som ikke gidder å se; han sier basically vi havner i et “Dow-theory bear market” hvis vi bryter lows her på S&P:

3 Likes

https://vimeo.com/635564388/bfde3aaa8b

1 Like

Tesla mot toppen av sin kanal / rektangel her - mulig salgssignal når det skjer.

Du syntes det chartet ser negativt ut?

1 Like

Vil vel heller si det er “overvalued, overbought, overbullish”

Merk også det fallende volumet.

3 Likes

Her er Apple - tror det er sannsynlig at aksjen vil falle ned mot det langsiktige gulvet under

Det er vel rimelig vanlig med fallende volum i en konsolidering? Jeg er ikke så vant med firkanter, men for både vimpler og flagg bør volumet se nøyaktig slik ut.

http://thepatternsite.com/recttops.html

2 Likes

Mulig jeg ikke var så tydelig! Det var ikke ment som se dette chartet er superbearish, MEN om det skal toppe ut her, da er det på toppen av formasjonen.

Når det kommer til volumet så synes jeg det ser ut som det begynte å avta allerede før formasjon. Jeg følger med på noen aksjer og synes generelt sett det er litt volumtørke i mange aksjer for tiden…

1 Like

63% sjanse for breakout opp er vel så bra som du får det. Formasjonen er således veldig bull. Som bear må man være på vakt nå. Som bull er det fare på ferde i bunnen av formasjonen.

Anbefaler også denne, snakker litt om fundamentale faktorer og mønster rundt aksjen ved fremleggelse av kvartalsrapporter.

Tror i alle fall det var denne videoen om jeg ikke blander med flere andre som jeg har sett i dag.

US 10 åring over 1,6 igjen:

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 1.6054 +0.0316 (+2.01%)

1 Like
1 Like

Tenkte jeg skulle sjekke om dette gjaldt hele S&P, men den ser ut til å ha volum på linje med pre-covid. ca 20% lavere nå enn for et år siden.

Tror det er volumet på selve etfen

Noe sted man faktisk kan se volumet for indeksen (altså, totalvolumet til aksjene koblet på indeksen)? Vet det var mulig for OSEBX før

Interesant video om en av de store “bolig Flippere” i USA. Er boligmarkedet på vei til og snu ned over ?

2 Likes

Skikkelig reversal i indeks i dag, OBX fra ny ATH (+0.80%) til nå -0.15%.
Skrev i går at det var gevinstssikring inn mot close og det samme mønsteret ser vi i dag :thinking:

1 Like