Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Spørsmål om ikke oppgangen synger på siste verset også på andre børser. Jeg hodler xact bear

1 Like

Ja, det har jo sett toppish ut en stund nå. Interessant parallell til oktober 2018 i OBXen her.

Treffer på samme trendlinje. Jeg trodde en stund vi kom til å bryte over men dagens candle er tydelig så lenge vi closer noenlunde på streken. Ønsker follow-through i morgen.

Weekly:

2 Likes

Alternativt en skikkelig blow off top. Uansett så nærmer deg seg

2 Likes

Ja, det er fremdeles en mulighet, men får vi ikke drahjelp av olja så ser jeg ikke helt det for meg…

Det leites enda med lykt og lupe etter det store fallet i markedet… skjønner ikke rasjonale, men det er for så vidt greit.

Markedet driter 2-0 i hva en måtte mene, det tekniske bilde er svakt positivt slik jeg ser det. Så langt ser vi en helt vanlig 5-10% korreksjon.

Et nøytralt syn som utgangspunkt, hvor en snur seg rundt når markedet endrer seg er en bedre tilnærming. SL på posisjoner så slipper en å dra teorier opp av hatten.

SP500 / Osebx

8 Likes

Ny rekord da :+1:

Ja, det har vært ny rekord de siste 6 dagene såvidt jeg kan se :speak_no_evil:

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 1.6346 +0.0432 (+2.71%

2 Likes

“This risk premium seems too low, especially in light of our economists’ bear case scenario” for China’s economy, Subramanian wrote.

The pain could be sharp. Bank of America economists are bearish. They reduced their estimates for China’s economic growth by 0.3 percentage point for this year, and by 1.3 points for next year, leaving their calls near the low end of the range of what economist expect. Their concern is that Chinese authorities have been too slow in responding to the slowdown by adjusting monetary or fiscal policy. Their stoicism in the face of the recent weakness suggests to the economists that this could mark a “once-in-two decades restructuring of the Chinese economy,” the firm’s Asia strategists wrote in a separate research note. “If so, the data flow from China could confound even the pessimists, and we are on guard for that scenario unfolding.”

3 Likes

Minervini ut på stop loss - da kan raset begynne :star:

3 Likes

Når den siste bear går ut, da er det på tide med en melt-up og så kræsj litt senere :stuck_out_tongue:

Løye med det, nå bear short settes av høvdingen er det super bear. Når den feiler er også det bear :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:

Uansett, et av de viktigste budskapene fra Mark:

Forget the index, focus on individual stocks

1 Like

Han klarte å gå ut med breakeven i følge seg selv.

Godt gjort når man har shortet en index som kun har gått opp siden man satte shorten.

Sorry your breaking up :hear_no_evil:

4 Likes

Ja, mye krøll på linjen. Må være all støyen i tråden.

1 Like
1 Like

Jeg er forsåvidt enig i at man kan (og bør) kjøpe aksjer så lenge trendene er inntakt; både @holmes
og jeg gjør jo det - men det går an å ha to tanker i hodet samtidig :slight_smile:

Det betyr ikke at man skal ignorere makro forhold og blindt kaste seg på bull-kjøret. Desverre er det det jeg tror mange gjør. For hver $1 kjøpt i indeksfond (S&P) stiger markedet med $5 leste jeg et sted (husker ikke kilden, men kan lete dersom ønskelig). Da er det ikke rart man får slike bevegelser vi nå ser. Kombinert - selvfølgelig - med giring og margin debt som er på rekordnivåer.

Jeg er også enig i at korreksjonen i S&P foreløpig ser ut som en normal korreksjon; men så lenge vi ikke tar ut ATH igjen så ligger det an til en Lower Low på både Daily og Weekly chartet.

Hovedindeksen har ikke hatt en nevneverdig korreksjon siden oktober i fjor. Jeg kan i allefall ikke se at hovedindeksen har steget 12 måneder på rad med stadig nye highs så langt tilbake vi har historikk på dette chartet.

Til de som snakker om melt-up - si meg gjerne hvor høyt dere tror dette skal :man_shrugging:

3 Likes

Jeg mener at man bør ha possisjonene den ene eller andre veien.

Ser ikke helt vitsen i å ha 3 millioner i aksjer og 3 millioner i xact bear f.eks slik at man er hedget begge veier.

Er for øvrig enig nå at tiden er inne for å sikre gevinst, både i aksjer og krypto.
Men bear/short er skummelt, selv helt på slutten i en syklus.

Hvis du ønsker alpha avkastningen til aksjene, men ikke beta så er jo det en grei strategi.

En annen ting er at hvis man følger med på begge så er det lettere å finne en riktig balanse, ser jeg mange kjøpsmuligheter i enkeltaksjer må jeg redusere/ta fra bear. Ser bear veldig interessant ut, tar man mindre long posisjoner.

3 Likes

Joda er med på tanken. Men går aksjene bra så vil bear drepe avkastningen. Går indeksene ned voldsomt så går gjerne de enkeltaksjene ned enda mer enn indeks. Slik at man vil jo ta små steg totalt sett.

Er det en ting man har lært de siste årene så er det vel at ingen greier å time markedet. Om man så har drevet et hedgefond i 50 år så gjør man skivebom flere ganger ser man.