Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Takk. Har sendt de en mail :slight_smile:

10:10:35

Leila Feratovic

Den amerikanske «tiåringen» stiger

Renten på amerikansk statsgjeld med ti års løpetid, gjerne kalt «tiåringen», stiger til 1,66 prosent mandag morgen.

Den er nå på sitt høyeste siden mai.

Det skjer etter at den amerikanske sentralbanksjefen Jerome Powell fredag meldte at det er på tide å starte nedtrappingen av sentralbankens støttekjøp.

:bomb:

3 Likes

Kjøper litt bear tesla men de legger det vel ned da…

2 Likes

Du kjøpte bear i en aksje med så sterk kursvekst at det blir glipper? Crazy guy! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Er ikke noe omsetning i de produktene så er ikke mulig å kjøpe. Bare underholdt tanken litt.

Når kursen går 10x, så er det vel kanskje logisk at færre aksjer bytter hender? Hadde vært morsomt å sett en graf med omsetningensvolum ( i dollar)

Skulle ikke du kjøpe bear når jeg hadde solgt mine? Vær så god

3 Likes

Får nøye meg med å sitte godt i cash.

Hva gjør at du er bull nå? Fundamentalt er vel lite anderledes?

1 Like

Bull er vel kanskje å ta i, men det ser ut som risikoviljen så smått er på vei tilbake og vi går inn i en sterkere sesong - november - april pleier å gi god avkastning. Fundamentale problemer gjenstår spørsmålet er når det får gjennomslag i børsnedgang - kanskje først 2022?

Får man en nedgang som brytes og man når nye ATH nivåer pleier det å trigge neste trinn oppover, med forbehold om dobbeltopp som i stedet vil være negativt. Hovedscenario er at boblen skal blåses opp enda litt til.

Kjøpte på bunnen når du satt bear, men gikk på en smell i en aksje, så kom ikke så bra ut av det. Smellen kom heldigvis i en aksje hvor jeg hadde redusert.

Venter på neste mulighet i favorittaksjen. Er egentlig komfortabel med å sitte med 15-30% cash. Så slipper jeg å bli så stresset når ting går ned. Doblet porteføljen det siste året, så har litt vel mye tilgjengelig. Kunne betalt ned lånet, men med 1,5% rente vil jeg heller ha cash.

Skal se hvordan det går med usa, gjeldstak og budsjett. De har jo bare utsatt problemet. Må få en avklaring i slutten av nov, starten av desember. Kjøpe da?

4 Likes

Jeg nådde ny ATH i går og har hatt et veldig bra år

5 Likes

Ser ut som inflasjonen begynner og spre seg over alt (Som vi har forutsett på dette forumet)
Han har så rett i det han sier i denne videoen.

Skal bli spennende og se på Gull og Sølv investeringer for fremtiden.

Summary: Lån så mye du kan, kjøp bitcoin , la lånet dø (snart bli lite verd 0 (Husk ha penger til renter) men de har ikke råd og renteheveinger…
Jeg er mer inne på Gull og sølv enn bitcoin, tror hvis ting virkelig kolapser så faller absoultt alt (Men i hverfall har en gull)

2 Likes

Ser ut som noe er på gang da LMT har falt med 13%

1 Like

Er det noen med bjørneposisjoner igjen?

1 Like

Tror vi har noen turbulente år i vente.Kan ikke forstå noe annet en rentene må på banen,og da blir det bear rally.

5 Likes

Ble veldig lite aktivitet her ja. Det er vel nå man skal gå bear da, ifølge boka.

2 Likes

Hvor langt ned gata har FED sparket boksen, noen datoer man burde være obs på fremover?