Som nevnt, jeg tror vi er på topp nå, eller ihvertfall veldig nær. Det er vel lite som tyder på at inflasjonen er over enda. Her er litt mer marko fra i går og i dag.
PPI spania og Frankrike 25 år:
Her ser en jo at prisene for firmaer tar fulstendig av. Alt er lang lang over det som har vært før (siste 25 år). Dette er jo noe som enda ikke har kommet inn i markedet da det tar 3/6 mnd før vi som forbrukere får det. Jeg kan ikke skjønne at dette ikke kommer til og påvirke kraftid salget for Q4 og enda verre Q1. Se for dere alt som ikke kommer frem til Jul, hvis det ikke blir solgt får de jo ett overskudd i Jannuar av varer som har blitt mye dyrer og forbrukeren vil ikke har råd, så det kan bli Tidenes salg (For de som har Cash).
Vel time will show.
Jeg har som sagt lastet opp i Gull og sølv i håp om ikke miste alt for mye pgr inflasjon., og betalt ned gjeld. Ekstremt viktig at alle sikrer boliger og hytter og ting slik at en ikke må selge når alle andre må selge. Nå kjøper alle da selger jeg og betaler ned gjeld. (Har vært lurt før…og vil kanskje vært lurt i fremtiden og)