Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Nå kan ikke gjeldsnivået på den tiden sammenlignes med det vi ser.
Nye tider krever nye løsninger

De gjør akkurat hva de vil og trengs. Denne er ganske bra. Anbefaler alle.

1 Like

Det har du selvsagt rett i. Men så er det heller ikke spesielt aktuelt å heve renten til 20 prosent. Kanskje til tre prosent? Passe dramatisk i forhold til gjeldsnivået i 1980. Denne gangen blir det heller ikke pent på kort sikt.

Det er ikke så lenge til. Tapering i midten av november og renteøkninger etter sommeren.

Korrekt, dette har vi, og resten av markedet, visst om siden sommeren.

Skulle noen påberope seg at taperingen kommer brått og uventet i november og vil sende markedet ned, da har man “oversett” noe viktig her! Bjørnene må gjerne håpe på at det trigger en sell off, men da undervurderes kunnskapen til markedet og evnen til å se noe frem i tid. Dette ble annonsert av ekspertene både i juli og august.

Tech-investorene ser ikke ut til å frykte tapering i alle fall….

2 Likes

Jøsse navn! En amerikansk politiker som i 2021 er bekymret for om gjelden blir noen trillioner for stor?

TESLA over 1200 USD, var det ikke også bjørnefest på rundt 700 USD??

Tester litt xact bear igjen her :see_no_evil:

Takk for kursdrivende informasjon, lykke til :crossed_fingers: :see_no_evil:

1 Like

Har gått litt trått de siste par dagene, bra at noen setter en Bear og får litt fart på sakene igjen!

Jeg fylte på i går … så nå har jeg bar 1/4 igjen til full investert. Men nå er vi begge inne , da er det vel duket for enda en ny ATH x2… :crazy_face:

1 Like

Har bare en liten posisjon for å kjenne på vannet

Ja jeg er heller ikke det største, men det er jo Bear x3 så blir jo litt i markedet. Der var jeg i 0 igjen :slight_smile: På børs på 1200 Så jeg var litt tidligere en deg men har kjøpt litt hver dag i deg siste og hadde flaks på fredag, men i går var jo katastrofe. handlett heldigvis på slutten i går.

1 Like

Kjøres renten til 3% innen 12 mnd nå så krakker børsene og økonomien går i dass.

Og hva må sentralbankene gjøre da? Renten i 0 og stimulipakker og da er de like langt igjen.

1 Like

Dette sa Mnuchin for kun 2 uker siden:

MNUCHIN-FRYKT: USAs tidligere finansminister Steven Mnuchin mener at den amerikanske sentralbanken nå må normalisere pengepolitikken. Han mener risikoen rundt inflasjonen er påtagelig og uroer seg for at det vil være vedvarende. “Jeg er urolig for at inflasjonen kommer til å bli vedvarende og vi kan enkelt komme i en posisjon der tiårige statsobligasjoner har en rente på 3,5%, noe som igjen øker kostnadene for statsgjelden og skaper budsjettproblemer”, sier han.

1 Like

Nåå tenker jeg kanskje feil, men i min verden vil normalisering i pengepolitikk øke rentene på tiåringen?

Hva nå enn normalisering betyr over dammen…

1 Like

Dette er ganske ekstremt. Kina anbefaler alle og hamstre mat til vinteren og ekstrem vær truer energi krisen mer. Men børsene stiger… :joy:. 17 mill mennesker så dette tirsdag…

The directive was released on the government’s Weibo account, a similar platform to Twitter, stated: "Ministry of Commerce encourages households to stockpile daily necessities as needed." It had more than 17 million views as of Tuesday.

1 Like

Ifølge nyhetsbyrået Bloomberg er det flere provinser i Kina som kjemper mot koronasmitte nå enn det har vært siden smitten først ble oppdaget i storbyen Wuhan for nesten to år siden. Det er registrert smitte i 19 av 31 provinser.

2 Likes

Boligprisene faller i US. Boligmarkedet i Kina ser heller ikke bra ut… :thinking:

Shares of Zillow Group Inc. took a dive Monday, after KeyBanc analyst Edward Yruma highlighted how most of the homes the real estate services company purchased, with an aim to flip them, were now worth less than what they paid for them.

4 Likes